Gå til innhold

Dårlig opplevelse!


fossehey

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en LG P500 fra CDON.com for ca 7mnd siden. Etter en oppdatering av Androidsystemet via LG sitt oppdateringverktøy, sluttet telefonen å fungere. Den ville rett og slett ikke slå seg på igjen. Helt død selv etter at et nytt batteri var satt inn. Jeg tok kontakt med CDON for å få reparert den på garantien, da jeg mener at denne feilen ikke er brukerlagd.

 

Etter en stund får jeg svar fra CDON, der de sier at "Telefonen har blitt skrudd opp. Interne skruer er skadet, samt at det finnes fingermerker på kretskort. Dette er ikke en garantisak, du kan betale 400kr for å få den tilbake ureparert, eller vi kan beholde den, koster ingen ting"

 

Etter litt mailing frem å tilbake for å prøve å overbevise dem om at dem da har solgt meg en brukt telefon fører ingen vei. Denne har vist jeg skrudd opp... hmmm. Kravet består fra CDON.

 

Jeg hendvender meg dermed til LG support. Etter å ha fortalt dem hele saken 4 ganger til 4 forskjellige personer sier dem at "dette er ikke noe problem, denne kan vi reparere for deg uten kostnadder på såkalt "goodwill". Men så ringer det en femte person etter noen dager, for å fortelle meg at dette kan ikke LG gjøre noe med fordi telefonen er skrudd opp.... Hvor mange ganger må jeg si at telefonen er utsatt for et uautorisert inngrep?? Sendte dem til og med bilder som jeg fikk av CDON som bevis.

 

Så da ender jeg vel opp med en telefon, som er solgt brukt, ødelagt av en LG oppdatering som ikke garantien dekker, å en faktura på 400. Hipp hurra for LG og CDON.

 

Edit: som noen ikke forstår, så er det ikke jeg som har skrudd opp telefonen!!

Endret av fossehey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Mange, som elkjøp, har gode returrordninger hvor kunder kan levere tilbake produkter etter en viss tid og få pengene igjen. Ingen sjekker hva som har gjort med produktet imellomtiden, og folk kan f.eks ha mistet mobilen i vannpytt og forårsaket fuktskader som skaper problemer etterhvert. Mistenker også at folk kjøper laptoper lik den de har, bytter ut batteriet, og leverer den de kjøpte tilbake og sitter igjen med nytt batteri.

 

Det at interne skruer er skadet kan bety mye. Ungen som skrudde den sammen kan ha gjort det, de kan ha solgt et brukt produkt, de kan ha forsøkt å reparere så nekter de å reparere fordi den er skrudd opp hvis de ikke får det til/er for dyrt osv.

 

Kan bli veldig vanskelig å dokumentere for deg at det ikke er du som har skadet skruene. Samtidig kan vel ikke de dokumentere at det ER du som har skadet skruene.

 

Reagerer også på at kun interne skruer er skadet. For å komme til dem må vel ytre skruer fjernes, og om de er uskadde burde jo det være bevis nok.

 

Du kan jo forsøke å ta det på innboforsikringen elelr noe.

Lenke til kommentar

Innbo er jo en mulighet ja. I følge CDON var det faktisk min oppgave å bevise at det ikke er jeg som har skrudd den opp. Lurer litt på hvordan det skal gjøres. Hvis jeg hadde skrudd opp telefonen å ødelagt den, tviler jeg på at jeg hadde sendt den inn som garantisak.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du skrudd den opp?

 

Leser du innlegget du svarer på ?

 

Ja, og han har åpenbart skrudd den opp, men nekter å innrømme det. En typisk misfornøyd kunde m.a.o.

 

Hvis det er sånne som deg som sitter som kundebehandlere enkelte steder, så skjønner man jo kanskje problemet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat samme opplevelsen på Elkjøp for et par år tilbake. Har aldri satt mine føtter i en Elkøpt butikk siden.

 

Viktig å stå på sitt. Selvom om Elkjøp ikke merker at du ikke benytter deg av dems tjenester lenger, så er det en prinisippsak!

Lenke til kommentar

Uansett om det cdon.com eller Elkjøp, hva har det å si. Det er serviceverkstedene som bestemmer her.

 

Mitt råd til trådstarter er å sende inn klageskjema til Forbukerrådet. Det finnes på www.forbrukerportalen.no

 

Enig med deg der. Men det er ikke verkstedet sitt ansvar i å ta stilling i om CDON har solgt en brukt telefon. Det er det CDON som må svare på. Å det har de gjort med en kald skulder. Så det er faktisk CDON som svikter her. Verkstedet har jo bare gjort jobben sin. Med mindre de har skrudd den opp da:P

Lenke til kommentar

Akkurat samme opplevelsen på Elkjøp for et par år tilbake. Har aldri satt mine føtter i en Elkøpt butikk siden.

 

Viktig å stå på sitt. Selvom om Elkjøp ikke merker at du ikke benytter deg av dems tjenester lenger, så er det en prinisippsak!

Ja! Min historie har faktisk påvirket en del andre mennesker til å gjøre det samme som meg, men jeg tror fortsatt ikke de har merket noe stort økonomisk tap av den grunn.. :ermm:

Lenke til kommentar

Etter en stund får jeg svar fra CDON, der de sier at "Telefonen har blitt skrudd opp. Interne skruer er skadet, samt at det finnes fingermerker på kretskort. Dette er ikke en garantisak, du kan betale 400kr for å få den tilbake ureparert, eller vi kan beholde den, koster ingen ting"

 

 

Som det såvidt er nevnt her, så må altså CDON påvise årsaksammenheng mellom at telefonen er skrudd opp, og at den ikke virker for å kunne avslå reklamasjon.

 

-Jeg ville derfor meldt den inn pånytt som reklamasjon.

Lenke til kommentar

Etter en stund får jeg svar fra CDON, der de sier at "Telefonen har blitt skrudd opp. Interne skruer er skadet, samt at det finnes fingermerker på kretskort. Dette er ikke en garantisak, du kan betale 400kr for å få den tilbake ureparert, eller vi kan beholde den, koster ingen ting"

 

 

Som det såvidt er nevnt her, så må altså CDON påvise årsaksammenheng mellom at telefonen er skrudd opp, og at den ikke virker for å kunne avslå reklamasjon.

 

-Jeg ville derfor meldt den inn pånytt som reklamasjon.

 

I følge cdon er det mitt ansvar å påvise det. Å det går jo ikke.

Lenke til kommentar

 

Som det såvidt er nevnt her, så må altså CDON påvise årsaksammenheng mellom at telefonen er skrudd opp, og at den ikke virker for å kunne avslå reklamasjon.

 

-Jeg ville derfor meldt den inn pånytt som reklamasjon.

 

I følge cdon er det mitt ansvar å påvise det. Å det går jo ikke.

 

Ja nei, du får ta de på ordet og anse pengene som tapt da vet du ;)

Lenke til kommentar

 

Som det såvidt er nevnt her, så må altså CDON påvise årsaksammenheng mellom at telefonen er skrudd opp, og at den ikke virker for å kunne avslå reklamasjon.

 

-Jeg ville derfor meldt den inn pånytt som reklamasjon.

 

I følge cdon er det mitt ansvar å påvise det. Å det går jo ikke.

 

Ja nei, du får ta de på ordet og anse pengene som tapt da vet du ;)

 

Var ikke det jeg mente, men hjelper jo lite melde det på nytt. Tviler på at dem plutselig skifter mening. Å hvis dem ikke skifter mening ender jeg opp med enda en faktura på 400,-

Lenke til kommentar

Strengt tatt sa vel CDON.com at du måtte bevise at du ikke hadde åpnet den? Det er ikke det samme som at CDON.com som må påvise en sammenheng mellom at du har åpnet den og skaden.

 

Med andre ord, diskusjonen om hvem som har åpnet telefonen kan du la ligge inntil CDON.com kan påvise en sammenheng mellom mangelen du reklamerer på, og at den har vært åpnet. Klarer de det, så tar du kampen om hvem som åpnet den. Klarer de ikke det så er hvem som åpnet den urelevant.

 

Men av slike årsaker som dette så skal man være ekstra oppmerksom på at ting man kjøper nytt er forseglet. Mottar man et uforseglet produkt solgt som nytt, så reklamerer man umiddelbart med krav om omlevering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...