hean Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Mens jeg blar igjennom kanalene for å finne noe å se på ser jeg på NRK1 at stemmeinformasjon ruller over skjermen. Det som overasker meg er at det koster penger å stemme da NRK ikke har lov å få inntekter på noe annet enn lisensen. Noen som vet? 2 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Fra historien tar teleselskapet 50% og resten går til å betale litt av gildet som NRK har lagt ut penger for. Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 Fra historien tar teleselskapet 50% og resten går til å betale litt av gildet som NRK har lagt ut penger for. Det strider vel mot reglene for lisenspengene våre, gjør det ikke? 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg lurer bare litt, kan du vise til det som sier at NRK har kun lov til å tjene penger på lisens? Det kan vel godt være at de trenger litt inntekter for å dekke enkelte utgifter. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg lurer bare litt, kan du vise til det som sier at NRK har kun lov til å tjene penger på lisens? Det kan vel godt være at de trenger litt inntekter for å dekke enkelte utgifter. Finner ikke ut det nei. Men vet ihvertfall at det var en sak i NRK om sportssendingene skulle få lov til å ha "sponset av" innslag da inntektene til til NRK i utgangspunktet skal komme fra lisensen. Skal se om jeg finner noe om det senere, men hvis noen kan belyse saken så skriv gjerne her. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Men vet ihvertfall at det var en sak i NRK om sportssendingene skulle få lov til å ha "sponset av" innslag da inntektene til til NRK i utgangspunktet skal komme fra lisensen. Det gikk vel på at NRK skal være reklamefritt, og ikke at de kun kan ha inntekt fra lisenspengene? Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Hvis ikke noe har forandret seg siden februar i 2010 så går pengene rett i lomma på NRK. http://www.vg.no/musikk/grand-prix/artikkel.php?artid=589091 De har da i lengre tid tjent penger på at du sender inn SMS meldinger til diverse radioprogram og den jukeboksen med country de sender om natten er heller ikke gratis. Endret 11. februar 2012 av Kirikovski Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Det strider vel mot reglene for lisenspengene våre, gjør det ikke? Gudene vet. Men folk sender jo inn sms for å vinne en kopp på sporten. Så, alt er mulig. Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 NRK driver jo med reklame, og det har de gjort i flere år. Hvor mange ganger har du ikke hørt " dette programmet blir sponset av" ? Det er jo reklame... 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 NRK driver jo med reklame, og det har de gjort i flere år. Hvor mange ganger har du ikke hørt " dette programmet blir sponset av" ? Det er jo reklame... De er påkrevd å gjøre dette dersom programmet er sponset, men man kan ikke reklamere direkte om et produkt i denne sammenhengen. § 3-4. Sponsing Dersom et program er sponset, skal det opplyses om dette ved inn- og/eller utannonseringen av programmet. Opplysninger om sponsor kan gis i form av sponsors navn, varemerke eller logo. Innhold og presentasjonsform i sponsede program må være slik at kringkasterens redaksjonelle integritet opprettholdes fullt ut. Sponsede program skal ikke oppmuntre til kjøp eller leie av sponsors eller tredje parts produkt eller tjenester, herunder ved å inneholde spesielle salgsfremmende henvisninger til slike produkt eller tjenester, jf. likevel § 3-5. http://www.lovdata.no/all/tl-19921204-127-003.html Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Det er vel en ekstrainntekt... Forøvrig er hele GP gjennområttent. Jeg er overbevist om at de har bestemt seg for at en innvandrer/mørk artist skal vinne og at det er manipulert til å bli sånn. Bare se på hva som skjedde da Lise Karsnes ble slått ut. Hun kom inn igjen med en wildcard-ordning som plutselig ble opprettet! Hun er selvsagt ikke innvandrer, men den hendelsen illustrerer hvor korrupt det hele er. De vil få det til å virke som at alle elsker flerkultur og innvandrere, og sørger så for at en innvandrer vinner. 3 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Det er vel en ekstrainntekt... Forøvrig er hele GP gjennområttent. Jeg er overbevist om at de har bestemt seg for at en innvandrer/mørk artist skal vinne og at det er manipulert til å bli sånn. Selvsagt er du overbevist om dette. Hvorvidt du har grunn til å være det, tviler jeg sterkt på. Endret 12. februar 2012 av Quote Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Bare se på hva som skjedde da Lise Karsnes ble slått ut. Hun kom inn igjen med en wildcard-ordning som plutselig ble opprettet! Hun er selvsagt ikke innvandrer, men den hendelsen illustrerer hvor korrupt det hele er. Den ordningen ble ikke plutselig opprettet. Det har vært bestemt lenge at ett av bidragene som ikke kom videre fra delfinalene skulle bli plukket ut av en fagjury og få et såkalt wildcard og en ny sjanse i finalen. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Bare se på hva som skjedde da Lise Karsnes ble slått ut. Hun kom inn igjen med en wildcard-ordning som plutselig ble opprettet! Hun er selvsagt ikke innvandrer, men den hendelsen illustrerer hvor korrupt det hele er. Heisann herr ridestøvel 3+3+3...gir en sum man ikke liker. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Forøvrig en genisterk av NRK å lage disse disse delfinalene fra februar til mai (da Eurovision er). I Norge er det tydeligvis mange enkle sjeler som like den slags og stemmer villig hver bidige gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå