Gå til innhold

Asus U46SV vs. Acer TimelineX 4830TG

Anbefalte innlegg

Skal ha ny pc, og valget har meir eller mindre falt på ein av desse to:

Asus U46SV

Acer 4830TG

I ytelse er desse to ganske like, men Acer maskina har SSD og eg likar designet betre på den.

Veit ikkje heilt om eg er fortruleg med Champagnefargen på Asus maskina, men det er vel berre ein vanesak. At Asusen har HDD med 7200 RPM kontra 5400 er eit stort pluss.

Skjermkortet er likt i begge, men Acer har pressa ut 2GB mot Asus som berre har 1GB - Korleis er det mogleg? og er då kortet/instillingene til Acer betre?

Nokon tankar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet er likt i begge, men Acer har pressa ut 2GB mot Asus som berre har 1GB - Korleis er det mogleg? og er då kortet/instillingene til Acer betre?

Minnemengden på skjermkortet ikke være lik bare fordi modellen er den samme.

Mer enn 1 GB grafikkminne er strengt tatt bare nødvendig ved svært store oppløsninger og/eller høye grafikkinstillinger. Flere grafikkdetaljer krever mer minne. GT540M er ikke kraftig nok til at du vil ha nevneverdig bruk for 2 GB grafikkminne uansett.

Vil forresten tipse deg om at Elkjøp har 20% rabatt på alle bærbare maskiner frem til midnatt søndag.

Denne her får du f.eks. til 4000 kr hvis du legger denne artikkelen til handlekurven før du bestiller.

Lenke til kommentar

SSD er jo et stort pluss over 7200RPM disk, men SSDen kan jo bli litt liten da

jeg synes du burde gå for Acer maskinen, det er vel omtrent bare pluss med den, når det kommer til maskinen så synes jeg du burde "velge fra hjertet før du velger fra hjernen", med det mener jeg at du burde velge den maskinen du synes er fin

det med 1GB og 2GB er ikke noe du trenger å bry deg om, det er ingen forskjell med mindre du kobler til en ekstern skjerm med høyere oppløsning, jeg tror heller ikke at skjermkortet er kraftig nok til å dra nytte av 1GB engang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...