swanky Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg ser at Elkjøp kjører rabatt på bærbare maskiner denne helgen, og deriblant har de Acer 3830TG til 4000 kroner etter at rabatten er trukket fra. 2.2Ghz Intel Core dobbeltkjerneprosessor i-32330M NVIDIA GeForce GT 540M med 1GB minne 4GB minne og 750GB lagringskapasitet Jeg er egentlig bare på jakt etter en OK maskin som vil fungere til enkelte databaseprogrammer som jeg kjører, og lurer derfor på om dette er et OK kjøp? Finnes det noe annet (lite og lett) som kan fungere bedre til omtrent samme pris? Jeg tenker da i prislklassen opp til 6000 kroner. "Hovedmaskinen" min er en MacBook Air, men det hadde vært greit å slippe unna hele boot camp. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Den maskinen har visstnok store problemer med at CPU strupes pga. varmeutvikling. Kjøleløsningen er rett og slett underdimensjonert og BIOS klokker derfor automatisk ned CPU'en for å unngå skader pga. høy temp. Dog gjelder dette, slik jeg forstår det, for det meste når man kjører programmer med høy last på CPU og GPU, feks nyere spill. Så det kan jo være det vil fungere for deg. Personlig hadde jeg allikevel styrt unna en maskin med så dårlig kjøleløsning da det er nødt til å tære på komponentene over tid. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Har tilsvarende maskin. Dette er ikke en gaming maskin så COD4 og BF3 er uaktuelt. Har hatt pcen min nå en måneds tid og er kjempe fornøyd med den til det jeg bruker den til. (se film og surfe og spille wow). Er ganske bra kvalitet på maskinen. og pen å se på Endret 14. februar 2012 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå