all right Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 AVANTECH Medium Tower Skrueløst Kabinett m/300W er ett helt greit kabinett ikke for lite og ikke for stort. :smile: Lenke til kommentar
zyp Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 LIAN LI og andre kabinetter i den klassen... Alu kabinett seff... Altså helt enkle fine kabinetter uten dilldall, og iaff uten stygge plastklumper her og der... Hurtig feste greier av plast er ofte en stor plage, thumbscrew er jo mye bedre da... Er også fornøyd med mitt skyhawk kabinett, men det mangler løsninger som uttagbar hk plate og slikt og har litt mer dilldall enn lian li og har ikke så gode vifteåpninger og slikt... (men så er jo skyhawk mye billigere ) Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Det måtte bli ei blanding mellom Chieftec, Xaser III, AOpen 600, Lian Li og Avance ++ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Xaser er jo kjempestygt! Og det mest hendige er hovedkorteske. Har tre maskiner som ligger løst oppå esken->kongeløsning dersom du bytter mye hw frem og tilbake. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Mange gode kasser på markedet, ingen tvil om det. - Jeg liker Fulltower som har skillevegg på midten inni med hull for ledninger og sånnt - Mange CD-Rom plasser, for jeg bruker bare uttagbare harddisker (Bortsett fra den med OS på som står fast. Har 4 Uttagbare HD's bare på denne - Mange plasser å sette vifter - Bør følge med PSU - 2-3 Hull med vifter og grill oppå kassen og ettpar vifter i sidepanelene - Sidepaneler med vindu er fint - Hovedkortet må kunne tas ut når ledningene er nappet av uten å skru det løs fra kasse veggen. Har Lepont kasse som er nesten som jeg vil ha den, får se om jeg gjør noe med den etterhvert. Jeg holder på å lage kasse av tre og plexi, blir litt mindre en fulltower i størrelse, men må få tak i sånne små hydrauliske løftere som er på baklukene på biler, og så skal jeg ha noen vannkjølings deler før jeg fortsetter. Hadde jeg fått tak i ITX hovedkort så skulle jeg bygd skikkelig micro PC, med hjemmesveiset Alu kabinett og crom lister. Ville kalt den "PowerBox" hehe Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har TT Xaser III selv og er sånn passe fornøyd. Kabinettet gir bra kjøling (skulle bare mangle med 7 vifter), og er ganske stille. I tillegg så er det stort og romslig. Men, det har også endel småting som jeg ikke er så fornøyd med. Som f.eks at lufta fra vifta i toppen må gå igjennom 2 sett med viftehuller før det kommer ut (Er borret masse små hull i både aluminiumen og plasten på toppen). (Resten er kanskje litt OT men jeg poster det likevel) Tips: Ta av plast-dekselet på toppen. Så kutter du vekk hullene i aluminiumen under og lager et stort 80mm hull i stedet. (Har du ingen dremel, så kan du bare bryte det løs. Det spiller ingen rolle om kuttinga er stygt gjort for det vil ikke synes allikevel ) Resultatet blir bedre luftflyt i toppen, mindre støy, og kaldere kabinett. Et annet problem oppdaget jeg når jeg skulle innstallere mine parallell-ata HD'er med S-ATA adapter. Siden HD'ene skal tverrmonteres, så vil S-ATA kabelen til adapteret kræsje med frontdøra, slik at du ikke får denne inntill. Tips: Kjøp S-ata kabler med vinkla kontakter. Jeg gjorde det litt enklere og modda kablene mine. Tok av plastdekselet på pluggen og bøyde ledningen 90grader så langt inn mot HD'en som mulig. Du risikerer å ødelegge kabelen hvis du gjør det slik, så vær forsiktig. Går evt ann å kline på no lim-pistol-lim eller no for å hindre at ikke kabelen knekker. Resultatet i mitt kabinett var at jeg akkurat fikk på plass frontdekselet. Det buler faktisk ørlite grann ut, men ikke så mye at det er plagsomt. Anyone better? Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jauda. Kabinett... Det er jo ingen kabinett som er like kult som Aopen A600B. Fikk det på onsdag, men har ikke innhold i det (hovedkort og RAM er til bytte/garanti :oops: ) men jeg håper å få nytt snart. Jeg kjenner Explorer og Xaser III er ikke så stygg, men den er jævlade stor og tung. Min A600B er ganske lett og romslig (foreløpig), men det jo før den er fylt med alle greierne. Explorer har ikke sett kabinettet mitt enda, men jeg er sikker på at han blir å hate det :o) Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 skulle gjerne hatt et Lian Li pc602BUSB Der har du kabinettet mitt, og jeg er strålende fornøyd. Elsker det Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jeg klarer aldri å bli helt fornøyd med de kabinettene jeg har. Det er bestandig noe som er vanskelig å modde. Skulle ønske jeg var flink å jobbe med metall! Lenke til kommentar
vegeto Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Coolermaster ATC 111 . er det peneste kabbiset jeg har sett. rett og slett Lenke til kommentar
Mads J. Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Xaser III er rått, en av de beste kabinettene på markede på grunn av plassen å kjølinga mener jeg, eneste problemet jeg er at det er TUNGT!?, å forferdelig å bære....er jeg den eneste som synes det? Og er enig me alt Hakrist sa, knaill kabinett du har =)... ___________________________ AMD XP2400 Geforce FX 5900 1024 XMS3200 Lenke til kommentar
Manfestio Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Lian Li PC70 eller PC75 er tingen. Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 finnes bare ett kabinet... Digital sin alpha mp500 server! Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Xaser III for desktop, og for server/rack: http://www.chieftec.de/?page=products_big&...d=3&language=uk Chieftec 2U svart rack kabinett (UNC-210S-B) har begge (det siste 2U'kabinettet tar seg bedre ut med det svarte lokket och oppsatt i rack seff ) rack kabinettet fåes kjøpt på komplett.no.. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Xaser er jo kjempestygt! Og det mest hendige er hovedkorteske. Har tre maskiner som ligger løst oppå esken->kongeløsning dersom du bytter mye hw frem og tilbake. idiot du kan jo ikke si sånt! kansje d e bare du som syns d!! ta nu å tenk deg om! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 men må få tak i sånne små hydrauliske løftere som er på baklukene på biler, og så skal jeg ha noen vannkjølings deler før jeg fortsetter. Ta deg en tur på biltema, ta med mål så finner de ut hva du skal ha.... (koster nesten ingenting) Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 chieftec sine kabinetter er i allevall mongo,, når de ikke har hk skuff, så må bør de ha mer lengde enn 40 centimeter,, det er jo alt for kort til å lage noe som helst på, og så er det heller ingen 120 mm vifte plasser, så eneste løsning for vannkjølingens radiator er å borre hull i bunnen eller toppen.. men det burde virkerlig være litt mer plass till jobbing med hovedkortet.. men ingen ting slår hjemme bygget, så jeg må lage meg ett jeg og Lenke til kommentar
bambam Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Compucase CI-69U6, trofast traver som aldri svikter. 2x12x12cm vifter er jo mer eller mindre genialt. Mitt beste (av mange) kabinett til nå. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hadde jeg fått tak i ITX hovedkort så skulle jeg bygd skikkelig micro PC, med hjemmesveiset Alu kabinett og crom lister. Ville kalt den "PowerBox" hehe Holder på med en slik mod nå, er utrolig kos og jobbe med :smile: Kabinettet får alu vegger, med crom lister(som du sier, har tenkt på det en del år ), og en del katoder på innsiden av veggene. Jeg holder på og skjære til avlange hull i sidene slik at lyset fra innsiden skjærer nedover på skrått. Slik at det ser ut som det holder på og lette(noen som fatta den? ). Det blir en liten 20x4 LCD display med backlight i front som viser winamp/media player status. Maskinen består av : XP1900+, 512 sd ram, 4,5gb harddisk(henter filmene i nettverket fra filservern). Er nå ferdig med veggene og listene. Og det ser veldig lovende ut, har gått etter planen til nå. Det er et stort vindu i topp-plata som er festet med nagler ala slike. Litt off topic, men men... Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Dette er også et litt off topic spørsmål ! Jeg syntes Lepont kabinett'et på microplex var drit rått samtidig litt stil fult. Tenkte litt på det med 3 vinduer ! Hadde det vært plass til et vankjølings sett i det kabinettet ! ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå