AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg har gått ned 12 kg på ca et halvt år. Byttet ut brød med knekkebrød, og levde på 1000 kcal per dag. Har gått ned det dobbelte av det som var planlagt, har nå bmi på 18,5. Har vært veldig streng med meg selv og kuttet ut all form for snop og sukker. Men i den siste tiden har jeg fått en uvane; jeg småspiser på brød hele tiden! Etter middag tar jeg rett og slett biter av brød, og spiser sikkert 2-3 skiver per dag som et resultat av dette. Det er dog grovt kjøpebrød eller hjemmelaget. Kan jeg gå opp i vekt som følge av dette? Hører jo at brød er usunt og at man kan legge på seg av det ol. Er dette virkelig tilfelle? Spiser nå ca 1300 kcal per dag som følge av brødspisingen, har lagt på 1000 kcal i lengre periode. Vekten står stille, men går rundt og bare venter på at den tipper opp. Eller må jeg spise noe mer drastisk som f.eks sjokolade for å legge på meg? Er jo "bare" snakk om brød... Postet av anonym: 8e5f3d692fe6d4eeb052c9749ca0a7b0 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Det er ikke bra å små spise brød hele tiden men du trenger ikke å bekymre deg siden du ikke går opp. Og du små spiser ikke så mye i og med at du bare spiser 2-3 brød pr dag. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 1300 kcal er ikke mye per dag, og du ligger enda i underskudd. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Om du går opp i vekt av 1 300 kcal per dag er du temmelig inaktiv. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Det er ikke noe å bekymre seg for men som sagt så er det ikke bra å små spise så dermed så må du slutte med det... Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Det er ikke noe å bekymre seg for men som sagt så er det ikke bra å små spise så dermed så må du slutte med det... Hva er det som ikke er bra med det? 1 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Hvis du faktisk ønsker å gå opp i vekt foreslår jeg at du spiser grovere brød, slenger på en hel del mozzarella eller annen lys/umodnet ost, og steker det i litt rapsolje. BMI 18,5 er ikke bra, og 1300kcal kan umulig være nok kalorier med mindre du er barn (du postet ikke noe info om kjønn og alder?) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Når man driver å små spiser hele tiden så vil man få en uregelmessig spiserytme og dermed så fordøyer magen mat hele tiden og magesyre slipper ut i magesekken hele tiden. Med andre ord så får ikke magen pause og dette kan slite på magesystemet. Uregelmessig spiserytme kan også føre til at avføringen blir hard... Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Mulig jeg misforsto trådstarter, men jeg så for meg en skive eller to mellom måltidene. Ikke konstant spising gjennom hele dagen. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 TS her, er jente på 22 år. Jobber en del skiftarbeid, så kan gå i 5-6 timer uten mat, noe som er lenge for meg. På jobb småspiser jeg også på skalker (jobber i matbutikk). Så kan vel strengt tatt si at jeg spiser hver 2 time, men dette varierer veldig. Tenker selv at det er pga det lave kaloriinntaket og at jeg ikke spiser nok proteiner/fett som gjør at jeg holder meg mett. Spiser 50 gram havregryn til frokost hver morgen, men er sulten igjen etter en time, og da blir det en skalk eller to på jobben. Blir irritert på meg selv over dette, vet ikke om jeg kan øke frokostmengden slik at denne småspisingen ikke skjer? Skal jo være så mettenes med havregryn, men føler ikke jeg blir noe særlig mett av det, tvert om. Postet av anonym: 8e5f3d692fe6d4eeb052c9749ca0a7b0 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 gjevnlig matinntak holder forbrenningen i gang, det vil bare gjøre at du går ned i vekt. Om du syns du er for undervektig bør det ikke være noe problem å gå opp om du setter viljen til. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Var en studie publisert for noen få måneder siden av norske forskere som viste at de som spiste tre faste måltider om dagen gikk opp mest i vekt. Muskelvekst, inkludert. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Hele grunnen til at du småspiser er jo fordi du får ikke i deg nok mat. Lag deg en feit og god matpakke hver dag, et proteiner til frokost, og prøv å et større måltider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå