Krankemot Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg ahr en Netgear ReadyNas Duo med litt musikk og film på som deles med smb. Browsing av sharet, og streaming av media over wifi går kjempetregt, snakker opp til et minutt for å laste innholde i mappene, og streaming av musikk og film er umulig. Er dette kjent fenomen? Jeg har en kamerat som har samme problemet. håper noen kan hjelpe. -Snorre Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Hei. Jeg tror forklaringa ligger her. Et lite utdrag: Network designers have found that latency has a significant impact on the performance of the SMB 1.0 protocol, that it performs more poorly than other protocols like FTP. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 Takk for svar. Interessant, men jeg bruker smb på det lokale nettverket, så tviler på at det er problemet..(?) Ruteren(som også er aksesspunkt) min er ganske gammel(di-624) kan det ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Det er endel som løser dette ved å redusere MTU til 1450 på datamaskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå