Gå til innhold

Lyden hakker hvis mp3 spilles samtidig med installasjoner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme problem med mitt Game theater XP

lydkort. Jeg kan ikke be dataen gjøre krevende operasjoner som bruker harddisken. Dette er jo det som skjer under en installasjon, heftig bruk av harddisk og cd-rom. Dette tyder på at problemet ligger i brikkesettet. Jeg tror det er et kompatibilitets-problem mellom noen lydkort og IDE-kontrolleren på hovedkortet. Har ikke hatt samme problem med creative-lydkort. Kanskje det kan løses med nye drivere. F.eks.

VIA 4in1 driveren, hvis du har VIA-brikkesett da.

Jeg har Intel 850.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-08 17:41, m-kane skrev:

Vil tro at det muligens er båndbredden til harddisken som blir problemet. Med en raskere overføring bryker du kanskje opp båndvidden, mens du ikke klarte dette med gamle PC-en?

Kan vel ikke være båndbredden når det funker fett med noen lydkort, men ikke andre. Selv om det høres sånn ut på lyden.

Kanskje IDE-kontrolleren ikke prioriterer lyddata like høyt på noen lydkort som den gjør på andre.

[ Denne Melding var redigert av: Andlier på 2002-02-08 17:55 ]

Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet med 2 creative soundblaster live kort. Det ene et 1024, og det andre et 5.1 kort. I windows 98 funker det topp, mens i 2000 er det verre...

Regner med det har med drivere å gjøre hvertfall...

masse problemer med creative-kort rundt omkring, men dem er sikkert ikke aleine...

bertie

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-08 19:55, bertie skrev:

Har hatt samme problemet med 2 creative soundblaster live kort. Det ene et 1024, og det andre et 5.1 kort. I windows 98 funker det topp, mens i 2000 er det verre...

Regner med det har med drivere å gjøre hvertfall...

masse problemer med creative-kort rundt omkring, men dem er sikkert ikke aleine...

bertie

Hadde vel bare flaks med mitt oppsett da det funket med Creative live 1024.

Lenke til kommentar

...hvis jeg ikke husker helt feil, så har ikke dette noe med HD`ene å gjøre. Når man spiller av en MP3 fil, så blir denne lastet inn i minne.

Det jeg kan tenke meg at det som skjer, er at det foregår endel I/O operasjoner og slik, at det kan være dette som tar hele båndbredden i div. systemer. Under installasjon av nye programmer og filer, så vil filen først bli lagt inn i minne (hvis man har nok minne, hvis ikke vil man også få disk-swapping), og deretter installeres den fra minne og inn på hardisken og masse registreringer i AD og registry`en til Windows.

Jeg kan aldri huske å ha hørt at WinAmp spiller direkte fra HD`en, den laster jo bare filene inn i minne(?)

Frankey

Kr.sand

Er det noen som vet om eller finner en løsning på dette, så er jeg veldig interresert i å høre om det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...