Shadow_iX Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Mener å hukse før så kunne man trykke printscreen og få skjermbildedump i utklippstavla, som en senere kunne regigere og bruke som en selv så passende. Men nå om dagen så har det vist seg at Printscreen ikke lenger tar no bilde, jeg har prøvd med forskjellige tastaturer, både usb/ps2 og onscreen keyboard, uten hell. Vet noen her om det lar seg fikse, bruker denne fungsjonen gnaske ofte, og snipping tool er litt i mest tungvinste laget (vet tungvinste ikke er ett ord.. hehe) Har googlet en del og søk her på fora om detta, men ikke finni no vettu. (med unntak av program som tar skjermdump og printer til printer til $25USD, uaktuelt da det ikke lar meg dumpe bilde til en phantomprinter/fil) Håper på svar, ha en god helg vidre. Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Hmm, hva installerte/avinstallerte du evnt av programmer når dette problemet oppstod? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 CTRL+printscreen tar kopi av skjermbildet til utklippstavla. ALT+printscreen tar aktivt vindu og dumper til utklipstavla. Funker som juling enda.. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 Dette er en helt orginal windows med kun alt av drivere instalert. Alt/Ctrl+prntscreen funker ikke i det heletatt det heller. Aner ikke helt hva det kan komme av... Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Da ble jeg usikker iværtfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Hvilket program prøver du å lime inn utklippene inn i? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 MS paint Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Har du prøvd å lage deg en annen konto på maskinen og teste om det kanskje er profilproblemer? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 Ingen profilproblermer. Det er slik på 4 maskiner, og 6 forskjellige VM's, så msitenker det er ett WindowsUpdate Problem... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 VM?? Sier du at du kjører de på virtuelt? Det er en opplysning som burde vært med i første post. Alt av kommando taster er forandret til virtuelt. Ikke alle virtuelle som dele utklipstavle.. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg sier det gjelder VM og ikke VMs. Så det er litt irellevant, og på XP så funker alt som sdet skal enda. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Problemet er noe med Win7, jeg har til nå brukt XP på VM for å ta snapshots, men det er som sagt tungvindt når man feks skal ha screenshots av grafikkbugs ifra spill og lignende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Lykke til med å finne ut at det har noe windows update å gjøre. Snapshots på et VM image og screenshots er to vidt forskjellige ting. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Har du prøvd: Prnt scrn og Numlk? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Har testa å reinstallere Win7 og den funker ikke selv da. skjer ingen ting da en trykker på printscreen med forskjellige andre kombinasjoner (alt, ctrl, numlock, scroll lock osv...) Så igjen lurer jeg på, hvorfor funker dette for noen, og ikke i det heletatt på mine systemer? Har 3 systemer som den ikke virker på, som ikke er noe med VMs å gjøre. Endret 12. februar 2012 av Shadow_iX Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Hvordan kobler du deg til de VM'ene? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) VMWare player, og på de vm'ene som funker som de skal så brukes det RDP. Skjlønner ikke hvorfor du henger deg opp i VMs, da det er irrellevant (tror jeg) jeg prøver å få printscrn som å funke som den skal på HOST, og ikke Guests (vm's). Det funker utmerket på en maskin til en kompis, og i mellom VM's jeg har tatt med over til hans maskin, og de som er på RDP. Feilen kan vel noe med min kopi av Win7, og eller en winupdate som ikke helt virker som den skal (tror jeg), sliter bare med å finne hvilken så jeg kan fjærna den. Endret 12. februar 2012 av Shadow_iX Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Så du bruker en kopi av Windows fra bukta kanskje? Funker klipp og lim av tekst på hosten? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 I værste fall kan du bruke ScreenDumper. Egentlig meningen at du skal laste opp til din egne FTP, men du kan også høyreklikke på Upload-knappen så kopiere bildet til utklipstavla, eller lagre det på harddisken direkte. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Du kan iallefall glemme kun printscreen knappen Dog vil i windowed mode dette ta skjermbilde av hele host desktop (inkl player vindu) i host OS. Noen taste kombinasjoner er reservert host computer og OS. F.eks login i vmware gjest er ved å sende Crtl+Alt+Ins . Og du sier ikke noe om du kjører windowed eller fullscreen. Jeg har både vmware workstation og vmware player (versjon 7) Som VM's har jeg både 2008 , Windows 7 + annet . Så jeg gjorde en test. I Windows 7 gjeste VM kjørt i workstation console skjermdump = Ctrl+Alt+PrtScr Clipboard kan så limes inn i mspaint i gjeste OS , eller limes inn i host OS sin mspaint. Medfølgende VMware Player versjon 7 fungerer på samme måte. Vmware tools er installert i gjeste Win7 OS. Du kan også forsøke med redirect opsjonen merket rød pil. Endret 12. februar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå