Gå til innhold

Starte flere prog samtidig, begge stoppe samtidig.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver og sette opp min PC til og være mest mulig i dvale. Jeg har gjort slik at den går i dvale (S3) mellom 12 og 00. Den skal være på og jobbe mellom 00 og 12.

Da den jobber om natten har jeg lagt inn et program som blokkerer hvis noen skulle trykke på dvale eller fjernkontrollen sender dvale kommando. Dette programmet heter Don`t Sleep. Dette er den eneste måten jeg har funnet og blokkere dette på, slik at den ikke kan bli satt i dvale i låpet av natten/formiddagen.

Jeg har satt maskinen til og gå i dvale med denne kommandoen i planlagte oppgaver: %windir%\System32\rundll32.exe and argumenter: powrprof.dll,SetSuspendState dette gjør at den går i dvale (S3).

Jeg bruker denne for at den skal våkne igjen da kl 00: Åpne program CMD med argumenter /C "exit", slik at CMD ikke blir stående oppe. Dette også i planlagte oppgaver.

Dette ser ut til og fungere greit, problemet dukker opp da PC blir brukt i det den skal gå i dvale, rundt tolv på formiddagen. Sitter man da og ser på en film så setter den seg i dvale, og dette er ikke noe særlig. Vil jo også at den ikke skal sette seg i dvale hvis jeg bruker den på annen måte. Som f.eks. spiller eller bruker XBMC.

Er det mulig og legge inn slik at Don`t Sleep kjører samtidig med f.eks. MediaPlayer eller XBMC. Og at det blir slått av da programmen blir skrudd av? (De programmene jeg vil at de skal kjøre sammen med)

Har søkt på div på google, men er ikke kar om og finne noe jeg skjønner noe av.

Håper noen kan hjelpe meg. Petter

Edit: Red Overskrift, kortere.

Endret av MB220CDI99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Datamaskiner i dag kan gjøre flere jobber samtidig og nøyaktig det du ber den om.

I dette tilfelle se video og gå i dvale. Gå i dvale vinner siden du ikke kan se video når maskinen er i dvale. Den har gjort nøyaktig det du ber den om.

Om du skal sette opp en maskin med to jobber som jobber imot hverandre, så vil en av de vinne over den andre. Det blir et paradox og der finnes ingen annen logiske forklaringer enn at du må forandre reglene for oppgavene.

Enkleste løsning jeg ser, er at du manuelt sette maskinen i dvale med å trykke på powerknappen.

Selv har jeg gått bort fra dvalemodusen, da Windows 7 har en ypperlig hypersleep. En kombinasjon mellom dvale og sov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...