Qwseyvnd Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Hei på dere... Jeg tenkte å lage et liten vanlig pc rettet mot kun spilling direkte fra DVD-rom og DVD filmer med linux som operativsystem med et simpel X terminal med auto-skript for å starte opp dvd filmer og spilling med et passende gamecontroller uten tastatur og mus... Så, jeg tenkte å bruke den til dette, ingenting annet. Så jeg vil at linux skal starte opp uten intitialisering og andre ting som forsinker tiden direkte fra Flash rom som ligger på hovedkortet. Er det mulig ? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Mye vil være avhengig av hva du mener med "spill og spilling" ? Lenke til kommentar
Del Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Ja, det er mulig. Fortsatt er Coreboot kilen på programvare, men det er ikke noe problem å finne et hovedkort som er støttet. Du kan få plass til linux-kjernen på en Bios-chip, men ikke stort mer, så du trenger noe ekstra lagring for ditt behov. Hva er det egentlig du trenger å vite? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 OK. Takk for infoen, jeg spurte fordi jeg fikk ikke rask respons i mIRC. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Vel... Jeg vil lage et meget simpel X system der skjermen skal kun vise et bildebakgrunn med valgmuligheter: Automatisk filmavspilling, spille spill fra diskleser eller harddisk hvis det er nedlastet eller installert fra diskleser, og videosamtale. Dvs det er kun tre valgmuligheter jeg vil ha når jeg skal ha et liten mini-itx pc. Og jeg har to gamepad som lik kopi av Playstation 2 kontroller, men problemet er at driveren tror at denne to stk analog stick er lik et firkantet mus istedenfor sirkel. Altså, jeg må lage et driver for det. Lenke til kommentar
Del Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Hm, høres ut som det du trenger er kiosk mode. KDE støttet dette i versjon 3, har ikke sjekket om det er tilgjengelig i KDE4. Uansett, KDE3 gjør fortsatt jobben godt: http://en.wikipedia.org/wiki/Kiosk_%28KDE%29 http://extragear.kde.org/apps/kiosktool/ Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Hvor er screenshot av KDE Kiosk ? Jeg vil se hvordan de ser ut. Lenke til kommentar
Del Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Skjermskuddene er vel ikke annerledes enn andre skjermskudd av KDE. Kiosk handler om å låse ned desktopen, begrense hva den kan gjøre. Ser ut til at den fortsatt er støttet, du finner dokumentasjonen her: http://techbase.kde.org/KDE_System_Administration/Kiosk/Introduction Stort sett alt du kan tenke deg er støttet i kde-desktopen, inklusive å ha fire vinduer som dekker hver sin kvadrant (det er bygd inn i kwin, vindusbehandleren). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå