Gå til innhold

[Løst] Treeeegt internett med Hesbynett. Vil det hjelpe å bytte leverandør?

Anbefalte innlegg

Heisann folkens :)

Nå sitter jeg på HSDPA via usb-thethering på telefonen for å kunne streame radio over nettverket. Å spille youtube videoer og streaming av nrk er bare en vits. Ikke engang spotify klarer å spille kontinuerlig selv om det bare er en/to som sitter på nettverket. Det varierer litt ifra dag til dag...

Nettlevrandøren er "Hesbynett" og de leverer et bredbånd som er satt ned i hastighet. Hastigheten er satt ned etter at vi klagde på nettet og etter å ha forsøkt med nye routere og et par folk som kom innom klødde seg i hodet og reiste igjen. Hovedgrunnen til at vi klagde den gangen var at nettverket datt ut/ingen tilgang, et par minutter av og til. Noe som det gjør fortsatt, men ikke like hyppig.

Hesbynett sier at det er linja fra sentralen som er for lang (3km luftlinje, vet ikke lengden på linja) for at de klarer å holde hastigheten oppe. Kan dette være riktig?

Dette er altså et bokollektiv til 4... Vil det hjelpe å bytte til en annen levrandør? At prisen på internett er satt ned med hastigheten hjelper jo ikke oss noe...

1766184811.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da de bygde ut adsl på hjemstedet mitt ble det opplyst om at 4km kabellengde fra sentralen var smertegrensen, alt over det kunne oppleves som ustabilt med pakketap o.l. Vet ikke hvor mye forskjell det er på luftavstand i forhold til hvor kablene går der du bor.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Ok, kan lett tro at kabelen er på over.. obs, norgeskart.no sier 2km luftlinje, anslår ca 3km linje ... Sikkert bare fordi huset står på kommunegrensa :hrm:

Ingen som selger sjøteledning til fibernett??? :p da kan jeg nemlig gå over grensa og hente :)

Ok, da antar jeg at saken er løst... Aner ikke hvordan naboene har det, ikke alle som har internett iallfall... Jeg har gitt opp!

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...