NgZ Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Takk, interessant. Ikke helt samme A8-modell men de sier. "If the processors become part of a media center used primarily for HD video playback, the situation turns very uncommon. The computational cores are mostly idling in this case, and the video stream decoding is done in special units within the GPU. Therefore, AMD based platforms achieve pretty decent energy-efficiency and their power consumption doesn’t exceed that of Intel Pentium and Core i3 based platforms too much. Moreover, AMD A6-3500 processor with the lowest clock frequency of all becomes the most energy-efficient choice in this usage scenario." Man sparer jo 800kr i forhold til et i3-oppsett, i hvert fall dersom man ikke vil ha et utdatert brikkesett på HKet. Endret 14. februar 2012 av NgZ Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hvorfor i helvete gjorde dere det?! Fordi Hardware.no redaksjonen ikke er så veldig smarte? Lenke til kommentar
jitnekonni Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 NgZ: Jepp jo mer jeg kikket på den jo mer menig ga det å kjøpe en sån allikavel Er forsatt litt redd for potensial max tdp den kan teoretisk nå med tanke på kjøleløsning men utentvil konge løsning med aktiv kjøler. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg vile nog og helst hatt den i en løsning med temperaturstyrt vifte som først gikk når temperaturen rundet 60. Burde ikke plage meg under videoavspilling/htpc-bruk, men gjør at man kan bruk maskinen til krevende ting i nødsfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå