tugaylegend Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Skal ha ny pc, og valget har meir eller mindre falt på ein av desse to: Asus U46SV Acer 4830TG I ytelse er desse to ganske like, men Acer maskina har SSD og eg likar designet betre på den. Veit ikkje heilt om eg er fortruleg med Champagnefargen på Asus maskina, men det er vel berre ein vanesak. At Asusen har HDD med 7200 RPM kontra 5400 er eit stort pluss. Skjermkortet er likt i begge, men Acer har pressa ut 2GB mot Asus som berre har 1GB - Korleis er det mogleg? og er då kortet/instillingene til Acer betre? Nokon tankar? Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Asus uten tvil. Mye billigere også. Jeg har skrevet følgende : Tynne mobile bærbare: I denne prisklassen er det få gode alternativ som samtidig er lette, bærbare datamaskiner. Et lysglimt er Asus U46SD, som kombinerer sterk prosessor og skjermkort (GT 540M I en 14"!) med middels kjøling. Skjermen er dessverre ikke så god, da den er glanset og i tillegg har lav lysstyrke. Dette gjør den uaktuell som ute-pc, men svært aktuell for studenten som ønsker å spille litt. Andre alternativ: Toshiba Satellite R830 - svakere, men mindre og lettere Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Geirern skrev (På 11.2.2012 den 20.13): Asus uten tvil. Mye billigere også. Jeg har skrevet følgende : Hvorfor er det ingen tvil om asusen? Aceren stiller med veldig god batteritid og et pent utseende, dog så er skjermen alt for blank for at jeg klarer å leve med den. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) hvorfor lage to identiske tråder? (her er den andre) Endret 12. februar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg har en 4820T (forrige generasjon TimelineX), Det er en veldig grei maskin egentlig, rimelig robust (særlig til billigmerke som Acer å være) Eneste problemet jeg har som irriterer meg grenseløst til tider er den blanke plasten som finnes oppe ved keyboardet og rundt skjermen, virker som den samme plasten er å finne på denne modellen. Ellers er det en herlig maskin, særlig med SSD innvendig. 2GB mot 1GB VRAM er rimelig tullete, du må opp i skjermkort med 7-8 ganger så mye kraft før du vil merke noen forskjell her. Det er der som et salgstriks for å få deg til å tro at denne laptopen er kraftigere siden den har 2GB. RAM er kun nyttig når det blir brukt. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Noen som vet hvordan denne Asusen er med SSD? Hvor mye ville det koste å sette inn f.eks en 120 GB SSD i denne...? Er det mulig å få plass til både SSD og vanlig harddisk? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jakoozie skrev (På 14.2.2012 den 11.24): Noen som vet hvordan denne Asusen er med SSD? Hvor mye ville det koste å sette inn f.eks en 120 GB SSD i denne...? Er det mulig å få plass til både SSD og vanlig harddisk? Med SSD er det nok snakk om en veldig rask og morsom maskin å bruke. Det vil koste fra 1200-1500 kr å kjøpe en 120GB SSD, å sette en slik inn er bare snakk om å ta ut harddisken og sette inn SSDen. Det kan hende du kan få tak i en drivebay der du bytter ut DVD-leser med en HDD-bay. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Flimzes skrev (På 12.2.2012 den 0.38): Geirern skrev (På 11.2.2012 den 20.13): Asus uten tvil. Mye billigere også. Jeg har skrevet følgende : Hvorfor er det ingen tvil om asusen? Aceren stiller med veldig god batteritid og et pent utseende, dog så er skjermen alt for blank for at jeg klarer å leve med den. Først og fremst kan det begrunnes i pris, 5900 vs 7500. Asusen stiller med bedre ytelse til 1600 kr mindre. I tillegg har de samme svakhet, nemlig skjermen. Det er også mange her på forumet, meg inkludert, som har dårlige erfaringer med Acer, nå er jeg klar over at Timeline 4xxx er av merkbart bedre kvalitet enn Aspire så mulig jeg er urettferdig her. Asus leverer ofte svært høy kvalitet ift det en Asus koster i Norge, virker også å være tilfelle på U46SV fra hva jeg fant på Google. Men egentlig er valget uten tvil rett og slett fordi Asusen er så mye billigere, hadde Aceren kostet 5900 også hadde valget inneholdt mer tvil :-) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 arni90 skrev (På 14.2.2012 den 11.43): Det kan hende du kan få tak i en drivebay der du bytter ut DVD-leser med en HDD-bay. Kan f.eks. denne brukes? Har en 80 GB SSD liggende og vurderer blant annet denne maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå