Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 jeg spiller ikke final fantasy, jeg har ikke peiling på final fantasy, og det eneste jeg lurer på er dette: hvorfor ikke FF14? Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Det er for å markere at det er en fortsettelse av historien fra FF13. Alle FF spill med et helt tall bak seg, dvs. 1,2,3 osv. har alle en unik historie, rollefigurer og spillverden. FF1 til 13 har med andre ord ingenting med hverandre å gjøre sett bort ifra navnet på spillet, og enkelt andre små kjennetegn. Så ved å sette -2 bak tallet så markeres det som sagt at spillet ikke er et helt nytt spill, men en fortsettelse av, i dette tilfelle FF13. Endret 11. februar 2012 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Hawkmoon Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Det er forøvrig sterke rykter som sier at FF13-3 er på vei... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 jesus... er dette noe japse greier? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Ja, final fantasy er et JRPG Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Du må være ganske lite bevandret i spillverden nabogutten, mtp at Final Fantasy har vært en stoooor franchise i spillverden i 25 år nå :-P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 okdaså. Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Dessuten finnes FF14 allerede. Det er et MMO som skulle ta over for FF11, men vet ikke om de har gjort de forbedringene de har lovet ennå (altså FF14 v2) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 hva? er det vanlig at japanere teller på den måten? Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Du må være ganske lite bevandret i spillverden nabogutten, mtp at Final Fantasy har vært en stoooor franchise i spillverden i 25 år nå :-P Han vet hva FF ER! men kan ikke noe om det. Jeg er ganske så "bevandret" i spillverden men har likevel alldri spillt noen FF spill og det er rett og slett siden jeg ikke liker den type spill. 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Det er for å markere at det er en fortsettelse av historien fra FF13. Alle FF spill med et helt tall bak seg, dvs. 1,2,3 osv. har alle en unik historie, rollefigurer og spillverden. FF1 til 13 har med andre ord ingenting med hverandre å gjøre sett bort ifra navnet på spillet, og enkelt andre små kjennetegn. Så ved å sette -2 bak tallet så markeres det som sagt at spillet ikke er et helt nytt spill, men en fortsettelse av, i dette tilfelle FF13. I gode, gamle Final Fantasy IV på SNEs møtte vi en ung oppfinner kalt Cid. I Final Fantasy V møter vi derimot en gammel oppfinner kalt Cid og nevøen hans, Mid. Dette, pluss at stilen en mye av det samme, at de er de første som kom ut uten for Japan (og dermed trengte å ha en sammenheng) og så videre gjør at jeg mistenker FFV for å være en slags oppfølger til FFIV. Ikke en direkte oppfølger, selvsagt, men ikke helt frittstående heller. Men det er ikke offisielt bekreftet på noe vis, og jeg tviler på at noen andre enn meg bryr seg. På den annen cide (hihi) har han dukket opp i så godt som alt av Final Fantasy, så tviler på at det er noe i teorien min. hva? er det vanlig at japanere teller på den måten? Teller hvordan da? At de tar med MMOer i hovedserien? Final Fantasy X-2 var den første ekte oppfølgeren i et Final Fantasy, så frem til da hadde de gitt et nytt nummer til alle spillene. Men etter FFX måtte de vise at det neste spillet var en oppfølger, og jeg mener å huske FFXI var ute allerede (det er et MMO, btw). Ergo kalte de det FFX-2, eller FFX: Part 2 om du vil. FFXII og XIII var noe helt nytt igjen. Vi har et FFXIV allerede (MMO), så å kalle oppfølgeren til XIII for XV ville blitt forvirrende. I stedet kalte de det XIII-2. At det kommer et XIII-3 er ikke bekreftet, men en del ting tyder på det. Det betyr ikke at de melker serien eller noe sånt. Det er en av de største suksessene i JRPG noensinne (kanskje slått av Dragon Quest), så det er logisk de fortsetter å lage mer. Men frem til XIII hadde de kun laget helt nye spill hver gang i stedet for å bare gi ut en rask oppfølger. En av hovedgrunnene til hvorfor vi fikk XIII-2 er fordi mange var misfornøyde med XIII, så de rettet det meste som var "feil". X-2 på sin side var noe helt annet enn X på mange måter, på godt og vondt. Jeg elsket det, men mange hatet det. Endret 11. februar 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå