Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Posten - fraskriving av ansvar


-forbruker-

Anbefalte innlegg

Bra du kommer med gode eksempler her.

Det har jo ikke TS evnet, til tross for oppfordringer om i hvilken kontekst utsagnet kom i. Han påstår derimot hardnakket at avsenderen selv er ansvarlig for at egne sendinger kommer frem:

I følge Posten så er avsender ansvarlig for at posten kommer fram. Kan man så lett fraskrve seg sitt ansvar?

og at eventuelle feil tilkommer ham:

Det er Postens egne ord, spør dem.

Jeg tolker det som at den sier at når en postforsendelse ikke når mottaker, så er det min feil, ikke deres.

og at dette fremkommer på postens nettsider:

Det sto på nettsidene til Posten før.

 

Dette stemmer jo ikke.

 

Spørsmålet blir da: Er det som du fremviser, det som TS har forsøkt å formidle, men ikke klart? Det kan tyde på det i hans senere innlegg.

 

Dessuten forutsetter en videre diskusjon at TS faktisk innser at dette er et spesialforum som krever mer innsats fra hans side (slik han oppfordres til) enn han kanskje er vant til. Dessuten bør han også ha klart for seg at det faktisk finnes spisskompetanse i dette forumet til å kunne besvare hans spørsmål på annet grunnlag en på et generelt hodenikkende misfornøydhetssympatisk grunnlag. Så hans negative omtale av dem som ikke er enig med ham bør (selv)modereres hvis han ikke skal pisse sine motdebattanter.

 

G :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Posten kan utmerket godt være ansvarlig for sendingen uten å være ansvarlig for innholdet.

2. Posten tilbyr flere alternativer for sendinger. Vanlig brevpost er ikke registrert, kan ikke spores, og dersom den blir borte underveis har ikke Posten noe erstatningsansvar. Pakkepost kan spores, men Posten har ikke noe ansvar for at mottaker faktisk mottar innholdet på en slik måte du har sendt det. Først dersom du betaler ekstra for rekommandert sending har du en garanti for at sendingen kommer helt fram. Skulle det være sånn at du har pakket sendingen for dårlig slik at innholdet har falt ut eller blitt skadet er jeg likevel i tvil om Posten har erstatningsansvar.

 

I alle tilfeller er det SENDERS ansvar at adressen er korrekt, SENDERS ansvar at sendingen er godt nok pakket inn, og SENDERS ansvar at portoen er korrekt.

 

Særlig mye lengre er det vanskelig å gå så lenge TS ikke er mer presis i spørsmålet.

 

EDIT: Presiseringer

Endret av dsgf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...