Dr. Brodsky Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Problemet er for så vidt løst, men kanskje ikke på beste måten. Det ble formatering og en ny installasjon av SL før jeg lastet ned og installerte Lion på nytt. Fikk i hvert fall en kraftig oppryddig av maskinen!Skal jeg ta sjangsen på å lage en ny partisjon og installere Ubuntu igjen? Jeg fikk den idiotiske idéen om at jeg skulle prøve meg på Linux, og før jeg visste ordet av det hadde jeg renset hele HD'en for alt av data. Etter noen sekunders panikk roet jeg meg med tanke på at jeg hadde backup av alt; Time Machine + Time Capsule!Her kommer det første problemet, jeg/maskinen finner ingen disk(er) til gjennopprettingen. Husker ikke helt hva jeg gjore, men rotet lit rundt i diskverktøy og plutselig funket det. Så var det bare å vente, nesten 500 GB tar litt tid.Nå er gjennopprettingen endelig ferdig, men jeg har et par problemer. Problem 1:Startdisken mangler ca 50 GB.Jeg kan, i diskverktøy, endre størrelse tilbake til 500 GB, som den skal være på og klikke utfør og alt ser ut til å gå som det skal, men etter den har arbeidet ferdig er partisjonen allikevel bare på 449 GB. Ingen feilmeldinger. Hva gjør jeg?Problem 2:Jeg aner ikke hva dette betyr, eller om det har noen betydning, men jeg liker det ikke. Hva gjør jeg?Takker for alle svar... Endret 11. februar 2012 av Må jeg? 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Jeg tenkte nå at jeg bare skulle slette alt på disken, og starte fra begynnelsen av igjen, men i diskverktøy var ikke valgene for sletting av disk tilgjengelig. Ingen som har noen løsninger? Edit: Jeg fikk det til. Bootet fra SL-discen og gikk inn på diskverktøy derfra. Nå er det vel bare å vente og se om alt ordner seg. Endret 11. februar 2012 av Må jeg? Lenke til kommentar
skrim Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 systemet stjeler litt av den tottale kaka. derpå får du ikke max Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 systemet stjeler litt av den tottale kaka. derpå får du ikke max Hvorfor var det ikke slik før? Nå har jeg en partisjon på 50 GB med "ledig plass" som jeg ikke får gjort noe med; verken koblet sammen med den andre partisjonen (resten av disken) eller laget en egen partisjon av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå