Mister t Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg har en plextor 40x SCSI CD-ROM, og et 50 pins kontollerkort. Planen er å skaffe en SCSI brenner og en SCSI HD. Kan jeg ha 2 SCSI kontorlle kort i maskinen? et 50 pins og et 68 eller 80 pins kort? Eller vil dette belaste systemet mer enn det vil lette det? :o :o :o Lenke til kommentar
xoop Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Det vil gå helt fint, i og med at den største forskjellen på SCSI og IDE faktisk er bruken av systemressurser. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 De fleste SCSI kortrollere idag er 50 og 68 pins, i utgangspunktet vil jeg anbefale deg å fjerne den gamle 50-pins kontrolleren siden det er enklere (bl.a. å styre booting) med bare 1 SCSI kort i de fleste maskiner. 50 og 68 pins kanalene er også separate på alle nye kort, så belastning av den ene kanalen har overhode ingenting å si for den andre. 80-pins SCSI blir gjerne kalt hot-swap, dette krever spesielle kontrollere (svært dyre, og/eller omformere), 80 pins kabler (dyre) og naturligvis 80-pins disker, kort sagt, glem dette - gå for 68 pins Dersom du vil ha litt mer info om standarder etc så anbefaler jeg vår http://www.hardware.no/guider/scsi/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå