Gå til innhold

[Løst] Hvor kan jeg kjøpe mer RAM til PCen min?

Gunn@r

Anbefalte innlegg

Jeg har et hovedkort (MSI K8N Neo MS-7030) som jeg gjerne skulle ha pyntet med litt mer RAM. Per dags dato har jeg 3GB installert, men ønsker å oppgradere til 4, visst ikke mer (oppgraderer da Windows til 64-bit selvfølgelig).

De siste RAM-brikkene jeg kjøpte var Corsair Value S. PC3200 DDR-DiMM 2x1GB.

Har sett litt rundt, men finner ikke helt ut av hvilke RAM jeg kan bestille for at de skal passe i PCen min. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utifra spesifikasjonene på hovedkortet ditt og typen minne du ønsker å kjøpe så vil jeg fraråde deg å oppgradere den nåværende datamaskinen.

1 : Det blir relativt bortkastede penger i forhold til å oppgradere til nyere maskinvare.

2 : Med tanke på hovedkort og Cpu vil ytelseforbedringen bli liten , programvare som krever en del minne vil uansett kreve en del cpu kraft noe du ikke har.

Med tanke på at hovedkortet er fra 2005 så hadde jeg ikke brukt så mye tid og penger på å oppgradere det med mindre man absolutt må.

Du kan finne minne her : http://www.dustinhome.no/dimm-ddr/xgroup/21825

Lenke til kommentar

Utifra spesifikasjonene på hovedkortet ditt og typen minne du ønsker å kjøpe så vil jeg fraråde deg å oppgradere den nåværende datamaskinen.

1 : Det blir relativt bortkastede penger i forhold til å oppgradere til nyere maskinvare.

2 : Med tanke på hovedkort og Cpu vil ytelseforbedringen bli liten , programvare som krever en del minne vil uansett kreve en del cpu kraft noe du ikke har.

Med tanke på at hovedkortet er fra 2005 så hadde jeg ikke brukt så mye tid og penger på å oppgradere det med mindre man absolutt må.

Du kan finne minne her : http://www.dustinhome.no/dimm-ddr/xgroup/21825

Takk for svar :) da blir det nok nytt hovedkort og full pakke om det blir snakk om en eventuell oppgradering :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...