*F* Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Vel, har oppdaget et litt rart fenomen angående min sorte ytterjakke. Jeg tror nok det ligger en logisk grun her, men ikke vet jeg hva. Uansett, jeg har lagt merke til en ting med denne jakken. På butikker, bensinstasjoner osv er det ofte dører som åpner seg når jeg går mot dem, dette pga sensorer som ser meg og dermed åpner døren. Dette funker svært bra, unntaket er om jeg bruker denne aktuelle jakken, da må jeg ofte stresse litt med å komme meg inn pga denne sensoren ikke ser meg. Merkelige greier. Er det noen som har en logisk forklaring? Endret 10. februar 2012 av Dj_Evelen 3 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hva er det sensorene fungerer på da? Varme? Lenke til kommentar
Populært innlegg oddsmurf Skrevet 10. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 10. februar 2012 Ja, jakken din er nok magisk. Du burde selge den på ebay. 14 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg tror det amerikanske forsvaret er interessert i den jakka di. Den absorberer sikkert radar også. 2 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Dunjakke? God isolasjon? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Kan vi få et bilde av denne jakken? Jeg ble ekstremt nysgjerrig nå. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg skal få tatt et bilde i løpet av dagen! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Løp og kjøp! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Den jakka minner meg om en fjortis på Skaperen på TV2, de folk kunne presentere oppfinnelsene sine foran et panel med businessgründere og få vurdert om det var vits å satse penger på. Han hadde en komplett ide om en usynlighetsjakke (Harry Potter fan, much?), med kameraer festet rundt om kring som filmet omgivelsene og prosjekterte dem på jakka/kappa. Også ble han helt knust når Vollvik sa at en slik patent er allerede oppfunnet og prototyper er laget i USA med nøyaktig samme konsept. Fjortisen trodde sikkert han var Einstein ellernoe. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Kjøp og salg er ikke tillatt. Tre innlegg har blitt slettet. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 Tror noen tar jakkesalget i overkant serriøst. Uansett, håper jeg får lov å publisere bildet igjenn som lovet. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Svart er vel en dårlig farge for å reflektere stråler? Er i bunn og grunn det som gjør at den er svart. Men egentlig ser ikke den jakka spesielt svart ut for meg. Mulig jeg er fargeblind. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Tipper vaskehjelpen din har vasket den med en spesiell kombinasjon av OMO og tøymykner som dessverre, og som ikke er så godt kjent, gir en stealth-lignende effekt. 2 Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Slike sensorer fanger opp kroppsvarm e. Dekker man seg godt til vil ikke sensorene se deg ergo ikke låse opp døra. Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 dette har jeg vært borti før. jakken din er ikke magisk. men den lider av alvorlige psykiske problemder: som f.eks depresjon, Dystimi og tvangslidelser, har også hørt om jakker som har personlighetsforstyrrelse. er ikke mange jakker så får dette, men det ser ut som din dessverre har dette problemet.Jakken din føler seg for lite sett og hørt av andre jakker rundt, de kan også føle seg lite sett av mennesker og andre objekter som f.eks sensoren i en automatisk dør. med andre ord så ønsker jakken din mer oppmerksomhet. det jeg tror vil hjelpe er å kjøpe en annen jakke, og få disse to jakkene til å omgås mye med hverandre. jakken din blir mer lykkelig, smilet og lykken til jakken din vil bli sett av andre jakker og sensorer til automatiske dører. du vil få en lykkeligere jakke som kommer til å vare i flere år. om dette ikke hjelper vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en psykolog i ditt område. 9 Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Har lagt merke til noe relatert, som kanskje like mye er en studie i menneskelig atferd. Jeg reiser innimellom med tog, langdistanse (Signatur-tog), og når man går mellom kupeer og vogner, åpnes dørene automatisk, og sensoren er muligens plassert over døren, skjønt det er ikke enkelt å se. I hvert fall, når jeg observerer atferden til folk som går gjennom dørene, vil en høy andel (50+ %) av personene vifte med hånden opp mot der de mener sensoren er. Så åpner døren seg. Resten av personene vifter ikke med hånden opp mot sensoren. Så åpner døren seg likevel. Etter å ha testet ut disse dørene har jeg konkludert med at viftingen opp mot sensoren har null effekt. Dørene åpner seg nøyaktig like fort (eller langsomt) uansett, så lenge man stiller seg rett foran den. Så jeg lurer på hva som får folk til å vifte med hånden mot sensoren, når dette ikke har noen virkning? For det første er det alltid en liten forsinkelse fra man stiller seg rett foran døren til den åpner seg. Dette gjør kanskje folk utålmodige. Dermed vifter de mot sensoren, og så åpner døren seg! De får altså en positiv bekreftelse på at handlingen virket etter hensikten. Det de ikke skjønner, er at døren ville åpnet seg på nøyaktig samme tidspunkt uansett. Forsinkelsen er konstant. Så hvis du som leser dette er en sensor-vifter, kan du bare slutte med det, for det ser ganske fjott ut 3 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Ja jakken din er helt klart magisk Lenke til kommentar
masselayers Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 dette har jeg vært borti før. jakken din er ikke magisk. men den lider av alvorlige psykiske problemder: som f.eks depresjon, Dystimi og tvangslidelser, har også hørt om jakker som har personlighetsforstyrrelse. er ikke mange jakker så får dette, men det ser ut som din dessverre har dette problemet.Jakken din føler seg for lite sett og hørt av andre jakker rundt, de kan også føle seg lite sett av mennesker og andre objekter som f.eks sensoren i en automatisk dør. med andre ord så ønsker jakken din mer oppmerksomhet. det jeg tror vil hjelpe er å kjøpe en annen jakke, og få disse to jakkene til å omgås mye med hverandre. jakken din blir mer lykkelig, smilet og lykken til jakken din vil bli sett av andre jakker og sensorer til automatiske dører. du vil få en lykkeligere jakke som kommer til å vare i flere år. om dette ikke hjelper vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en psykolog i ditt område. hahaha Lenke til kommentar
Joney Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Sensorene som brukes (PIR, Passiv infrarød detektor) slår ut på endringer av infrarød stråling (kropsvarme) i et gitt felt målingsfelt. Dersom jakka di holder på varmen godt, så er stårlingen fra kroppen din minimal, og sensoren vil ikke registrere endringen i målingsfeltet like godt som om den ville gjort om du ikke hadde på deg jakka. Disse sensorene er dessuten billigere og mindre følsomme enn de som f. eks brukes i tyveriannlegg, bare så det er nevnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå