Gå til innhold

Kjøp av ny gaming pc som takler bf3 på ultra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet!

jeg tror desverre ikke det du skisserer lar seg gjøre. (litt avhengig av hvilken oppløsning du ønsker å spille på)

men for 12000 kan du definitivt få en maskin og skjerm som kjører BF3 fint og med god grafikk i 1920x1080.

Endret av SirAmp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp:

i5 2500k

Et billig Z68 ATX hovedkort

2x4 GB RAM (Gjerne fra Kingston eller Coirsair)

Et godt kabinett som ikke koster skjorta. (Define R3, CM 690 II Advanced, etc)

En god 650W strømforsyning, gjerne modulær. (Ungå merker du aldri har hørt om før)

En god SSD (Crucial M4, Samsung 830, Kingston Hyperx)

En mekanisk hardisk med den lagringskapasiteten du trenger.

DVD rom

HD 7950

Edit: Til han over, 850W er en syk overkill til det oppsette.

Endret av oddsmurf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøp:

i5 2500k

Et billig Z68 ATX hovedkort

2x4 GB RAM (Gjerne fra Kingston eller Coirsair)

Et godt kabinett som ikke koster skjorta. (Define R3, CM 690 II Advanced, etc)

En god 650W strømforsyning, gjerne modulær. (Ungå merker du aldri har hørt om før)

En god SSD (Crucial M4, Samsung 830, Kingston Hyperx)

En mekanisk hardisk med den lagringskapasiteten du trenger.

DVD rom

HD 7950

Edit: Til han over, 850W er en syk overkill til det oppsette.

ar prøvd på å dette selv men kommer altid langt over budsjett av en eller annen grunn :p

Lenke til kommentar

du nevnte ikke at du trengte windows.

kutt ned på skjermkortet. mulig du må helt ned til Geforce GTX 560Ti for å få budsjettet til å gå opp hvis du skal ha med windows og skjerm. og holde deg under 10000

så det nå, beklager det, men skjerm er ikke det viktigste, men holder et gtx 560ti kort til ultra settings på 1920x1080?

Lenke til kommentar

kutt ned på skjermkortet. mulig du må helt ned til Geforce GTX 560Ti for å få budsjettet til å gå opp hvis du skal ha med windows og skjerm. og holde deg under 10000

så det nå, beklager det, men skjerm er ikke det viktigste, men holder et gtx 560ti kort til ultra settings på 1920x1080?

Et HD 7970 overklokket holder ikke på Ultra settings, et 560 Ti kan du bare drømme om å kjøre Ultra på da.

High derimot...

Jeg har også lyst til å møte den personen som klarer å skille mellom Ultra og Medium i BF3 i løpet av 10 sekunder, h*n har jeg enda ikke møtt.

Lenke til kommentar

Om du vil ha maks ytelse på spill er det grafikkløsningen du må prioritere. Derfor bør du droppe SSD nå (selv om jeg anbefaler en på det sterkeste), dropp tredjeparts kjøler, kjøp mindre størrelse på hardisk. Da kan du klare å komme ned mot 10000. Her er en liste fra Prisjakt, kutt som foreslått, finn en mindre harddisk, ta et billigere kabinett. Angående kabinett har jeg ofte opplevd at portoutgiftene har doblet seg når kabinettet er på handlelisten, det kan være at det lønner seg å kjøpe der du finner din modell billigst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et HD 7970 overklokket holder ikke på Ultra settings, et 560 Ti kan du bare drømme om å kjøre Ultra på da.

High derimot...

Jeg har også lyst til å møte den personen som klarer å skille mellom Ultra og Medium i BF3 i løpet av 10 sekunder, h*n har jeg enda ikke møtt.

hva mener du holder da, har lest tester der gtx 580 hadde ca 50 fps på ultra i 1920x1200

Skal prøve og sette opp noe, oppdaterer posten etterpå.

Sånn

vurderer dette strekt, takk for ditt bidrag har hjulpet meg stort :thumbup:

Lenke til kommentar

hva mener du holder da, har lest tester der gtx 580 hadde ca 50 fps på ultra i 1920x1200

Har lest tester der 7970 hadde over 65 fps på Ultra også.

Faktum er at i multiplayer øker kravene drastisk fort, og selv et 7970 overklokket til 1250/1750, som gir ca 30% ekstra ytelse, vil få smahakking på 40 fps når det er mye som skjer. Da er det bedre å kjøre på High og være sikker på at du ikke får slikt tull.

EDIT:

Jeg hadde ihvertfall ikke tatt til takke med 50 fps i BF3.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest tester der 7970 hadde over 65 fps på Ultra også.

Faktum er at i multiplayer øker kravene drastisk fort, og selv et 7970 overklokket til 1250/1750, som gir ca 30% ekstra ytelse, vil få smahakking på 40 fps når det er mye som skjer. Da er det bedre å kjøre på High og være sikker på at du ikke får slikt tull.

skjønner, takk for at du sier i fra :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...