Gå til innhold

For rask RAM i til min CPU?

Triffle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

null problem, det vil rett og slett bare klokkes "ned" til 1333mhz.

litt avhengig av hvilken prosessor/brikkesett det er snakk om kan det TOM hende at det har "uoffesiell støtte" for 1600mhz.I noe produsentene gjerne kaller OC mode, eller liknende. det vil i så fall i mange tilfeller gå rett på 1600 mhz automatisk.

Lenke til kommentar

Jeg har antakelig kjøpt feil RAM. CPU støtter 1066 og 1333MHz, og jeg har kjøpt 1600 MHz... Hva skjer om jeg bruker den? Går noe i stykker eller slutter og virke, eller er det bare det at jeg ikke får glede av hastigheten liksom?

Helt problemfritt å ha "for rask" ram. For det første så støtter "alle" hovedkort og CPUene langt langt høyere RAM hastighet i praksis enn spesifikasjonene tilsier. For CPUen snakker om kan du gjerne kjøre over 2000Mhz RAM uten noe problem f.eks.

Men i uansett tilfelle er det også helt trygt og stabilt å bare kjøre RAMen tregere enn den er spesifisert til - hvilket den gjerne vil gjøre som standard om du ikke setter instillingene i BIOS/EUFI til å bruke den fulle frekvensen de kan klare (hvilket vil være optimalt).

Kort sagt er det i uansett tilfelle ikke noe problem på noen måte 1600Mhz RAM er forøvrig "sweet-spot" for mest ytelse for minst penger for RAM nå så du har sansynligivs ikke gjort noen dårlig handel.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...