chrisnov Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Har nettopp bygget meg ny pc. Probleme er at chassis fan 2 speed går for sakte. Har en fart på rundt 442 rpm. Hvordan stiller jeg opp cha_fan 2 viften? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hei, og velkommen til forumet! jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener. du har koblet de medfølgende viftene rett i hovedkortet? og BIOS eller programvare påstår at cha_fan2 har for lav hastighet? det finnes ingen måte for oss å vite hva du har koblet i utgangen cha_fan2, og det er ikke sikkert at det er noe å bry seg om, endel (spesiet store) vifter går på lavt turtall for å begrense støy. hovedkortet har fastsatte grenser for turtall, som det varsler ved. men det er ikke uvanlig at vifter kan gå saktere enn det selv om det ikke er noe problem. Deaktiver eller ignorer varselet. Lenke til kommentar
chrisnov Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Her har jeg lagt til et bilde, som dere ser.... Hvorfor og hva gjør jeg? Lenke til kommentar
chrisnov Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Hei, og velkommen til forumet! jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener. du har koblet de medfølgende viftene rett i hovedkortet? og BIOS eller programvare påstår at cha_fan2 har for lav hastighet? det finnes ingen måte for oss å vite hva du har koblet i utgangen cha_fan2, og det er ikke sikkert at det er noe å bry seg om, endel (spesiet store) vifter går på lavt turtall for å begrense støy. hovedkortet har fastsatte grenser for turtall, som det varsler ved. men det er ikke uvanlig at vifter kan gå saktere enn det selv om det ikke er noe problem. Deaktiver eller ignorer varselet. Har koblet den rett i hovedkorte ja. Har en kompis som har samme kabinett og div samme deler som meg. Han har det probleme med for sakte cha_fan2, men hvis det er som du sier, at det ikke er et problem da er det vel greit, håper jeg. Rart at ingen andre har hatt det problemet da :/ Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 ser det i ditt tilfeller antagelig er snakk om feilavlesning / rapportering av for høy hastighet. men konklusjonen er den samme. ta en visuell sjekk på at viftene går. Uansett er det sjelden kritisk om en kabinettvifte stopper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå