kyrsjo Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Noen som vet om et godt C/C++ IDE som jeg kan kjøre i X, med debugging, kompilatorintegrering, syntax highligthing ol. ? blir litt gal av å debugge i komandolinja + vim, + at oppløsningen suger noen som har en idé? Lenke til kommentar
alive Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Noen som vet om et godt C/C++ IDE som jeg kan kjøre i X, med debugging, kompilatorintegrering, syntax highligthing ol. ?blir litt gal av å debugge i komandolinja + vim, + at oppløsningen suger VIM har kompilatorintegrering, syntax highlighting og kan kjøres i X, pluss myemye mer... debuggingen må man somregel gjøre selv uansett, hvis ikke har man jo gdb. Hvis du vil ha en mer pek&klikk IDE vet jeg at mange skryter av KDevelop uten at jeg selv har brukt det. Eclipse er annen IDE som også har fått mye skryt, den er egentlig lagd for Java men den kan også brukes til C++. Ellers vil jeg tro google kan gi deg mye svar.. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 er vel egentlig mest interessert i et pek-og-klikk IDE, kommer fra VB i windows. Noen som vet om noe om det finnes en erstattning for VB i Linux (har massemassemasse VB kode i Win, hadde vært fint å kunne porte noe av det...) Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Du har KDevelop for kde, og Anjuta for GNOME eller GTK+. Begge er veldig bra. Personlig mener jeg da at vim er best, menmen. Smaken er som baken, den er delt i to. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Emacs har også syntakshighlighting og kompilatorintegrering. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Emacs har også syntakshighlighting og kompilatorintegrering. Men emacs er ukult... Hehe Men, jeg har.. Ånei.. Det var visst Pascal, men om du vil skrive pascal heller kan du bruke Kylix å utvikle programmer både for Linux og for windows Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Kylix er for C også 8) Eller var det C++ ? :-? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Emacs har også syntakshighlighting og kompilatorintegrering. Men emacs er ukult... Hehe Hvorfor det da? Jeg bruker emacs til all editering, og bryr meg ikke mye om hvor kult eller ukult det er. Maskinen min er ikke noe moteshow Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Noen som vet om et godt C/C++ IDE som jeg kan kjøre i X, med debugging, kompilatorintegrering, syntax highligthing ol. ? Man har mye å lære på å sette seg skikkelig inn i emacs, men om du vil ha noe «shiny pretty» som du kan styre med musen, kan jeg anbefale Gideon, som er pre-versjonen av det som skal bli KDevelop 3. Titt innom http://www.kdevelop.org og se noen screenshots. Og siden du i topic spør etter en VB-erstatning, kan du jo kanskje se på VB.net-implementasjonen i mono, se http://www.go-mono.com. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 mono, er ikke det en alternativ implementering av M$ sin .net API? Leste noe greier om det i Linuxmagasinet, de snakket bare om C#. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 mono, er ikke det en alternativ implementering av M$ sin .net API?Leste noe greier om det i Linuxmagasinet, de snakket bare om C#. Du kunne jo bare ha gått til linken jeg ga og lest selv Mono tilbyr et .net-kjøretidsmiljø, en implementasjon av .nets ganske omfattende klassebibliotek, og kompilatorer for C# og VB.net (og muligens flere, vet ikke). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 enig, sløvt av meg, må ha oversett den. har nå gjort det, og lest det jeg fant der. etter hva jeg kunne lese var den kompilatoren ikke på langt nær ferdig(selv ikke FOR settninger var ferdig...), og hadde neppe noen IDE (jeg har ikke tenkt til å progge forms-properties i ASCII. Hvis du har sett de filene, sjønner du GODT hvorfor... de er ærlig talt styggere enn noe jeg har sett av config-filer til det mest obskure, alfa versjon program...), pluss at det er kjipt at du da får mono som en dependency (vil jeg tro. er i alle fall sånn med C#) Dessuten var det .net basert, er ikke helt sikker på forskjellen, men M$ maser i alle fall med at .net er helt nytt og revolusjonerende... tenkte mer på ting som xbasic, GNOME basic ol. Noen som ha noen erfaring med disse? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hvis du kan kompilere og debugge selv: kate Hvis du er slapp og lat: kdevelop :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Testet kdevelop, virket bra (bortsett fra at jeg ikke fikk kompilert, var noe gæli med make-fila eller no' ) Også blitt anbefalt Kylix Open Edition. Korleis virker det? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 http://www.linuxplanet.com/linuxplanet/reviews/3207/1/ sier vel litt.... GIYF! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Ser interessant ut. Får vel teste det. Ikke det at den linken fortalte så mye om C++, men det går greit. GIYF??? Google Ikke ???? ennå en versjon av RTFM => LDJM?? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 hehe, Google Is Your Friend ikke noe ondt i den nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå