Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjetting og AutoSock

LonelyMan

Anbefalte innlegg

AutoSock er fint, men det kan fort bli ødelagt og skal ikke brukes på asfalt av den grunn.

Derfor vurderer jeg å skaffe meg et par kjettinger for forhjula, men jeg lurer på om jeg kan kjøre med de hele vinteren, hver dag, er det fullt lovlig, og vil kjettingene ryke av en slik type bruk på en vanlig personbil?

Vurderer disse: http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=100371416

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

hvorfor vil du kjøre med kjettingen på hver dag? sliter ut/ødlegger dekka over tid og gir en helt jævlig kjøreopplevelse på asfalt. hvis du har så dårlig veigrep burde du heller skaffe deg noen nye dekk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

men jeg lurer på om jeg kan kjøre med de hele vinteren, hver dag, (ja, men det vil gi deg en dårlig kjøreopplevelse på bar asfalt, samt over tid ødlegge/slite ut dekkene dine og du må holde lavere hastighet, spesielt på asfalt!) er det fullt lovlig (er ikke ulovelig nei) og vil kjettingene ryke av en slik type bruk på en vanlig personbil (den blir slitt den også, og kan ryke ved harde belastninger som f.eks. kjøring på asfalt i høye hastigheter!) når kjettingen sliter kan den også ødlegge en god del annet rundt hjulet den er hektet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...