lfm Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hei! Jeg går i andre klasse på Videregående nå, studiespesialisering med realfag, og tenker å søke meg inn på NTNU når jeg går ut neste år. Jeg er generelt veldig interessert i data og da spesielt hardware delen av det. Jeg er definitivt sikker på at jeg skal søke meg inn på sivilingeniør-studiet, men jeg er ikke sikker på om Elektronikk eller Datateknikk er veien å gå. Drømmejobben hadde vel vært en hardware utvikler/tester stilling i Nvidia eller Intel Er det noen som har vært i samme situasjon tidligere, som kunne hjulpet? Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Kort fortalt; Datateknikk omhandler alt ifra programmering av websider til oppsett av spill og operativsystem Elektronikk tar for seg hardwaren som du nevner, alt ifra utvikling til ferdige kort. Ingen tvil om at elektronikk er veien å gå, i mine øyne ihvertfall Lykke til! 2 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg tror nok at elektronikk eller teknisk kybernetikk vil være mer aktuelt for deg, men det er uansett ingen stor krise om du finner ut at du har valgt feil. Det går vanligvis veldig greit å bytte til en annen siv.ing.-linje, med unntak av nano og indøk. 1 Lenke til kommentar
lfm Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Tusen takk for svar! Da blir det nok elektronikk på meg Lenke til kommentar
espenso Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Vil bare nevne at datateknikk også har fordypning innen hardware. Men du vil da starte med å lære om software som alle andre på datateknikk, før du i slutten av graden fordyper deg i hardware. mvh, Espen Skarsbø Olsen Studentkontakt IDI NTNU Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Litt sent svar, men jeg vil anbefale elektronikk også. Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 er studiene datateknikk og elektronikk "like vanskelige"? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 er studiene datateknikk og elektronikk "like vanskelige"? Litt av en bump, men jeg vil tippe det, ja. Selv om jeg ikke vet hvordan datateknikk er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå