Gå til innhold

Packard Bell til 3000,-?

Blu-Boss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville vært obs på den prosessoren. AMD E-300, dualcore 1,3Ghz. Den er på høyde med sån Intel Atom minipc'er, litt bedre grafikkytelse. så den vil oppleves meget svak i windows 7.

Jeg vet, for jeg har en mini-pc med E-350 prosessoren som er 1,66 ghz versjonen. den er kjapp og grei til prisen (1000kr) men ville aldri gitt 3000kr i en laptop for en svakere enn det ;)

Lenke til kommentar

Jeg har den der. Det er nok at én av oss gjorde tabben å kjøpe den ....

ok,ditt svar sier egentlig alt......kan jeg spørre hva som gjør den til et dårlig kjøp?

Det er dårlig tastatur på den. Det er mange ulike løsninger til tastatur, men den løsningen som er på den maskinen og endel andre packard bell, emachines og acer er den verste pesten som er på markedet.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Jeg har den der. Det er nok at én av oss gjorde tabben å kjøpe den ....

ok,ditt svar sier egentlig alt......kan jeg spørre hva som gjør den til et dårlig kjøp?

Kun én høyttaler, altså ingen stereo lyd.

Touchpad sitter ikke midt på, men noe til venstre, helt håpløst om du ikke er keivhendt.

Tastatutet gir en vond følelse når du skriver, helt flate taster, som medfører at du skriver langsommere enn normalt og gir mer skrivefeil når fingeren så lett glir over til nabotasten, ofte slik: tralkle.

Chassiet er av plast, veier jo mindre enn metall, men gir også etter når du bruker maskina.

Av/på-knappen sitter slik til at jeg ofte aktiverer den når jeg skal løfte opp maskina og begynne å bruke den. Fint om den var avslått da, men ...

På plussiden:

Stor HD.

Lett i vekt.

Veldig god batterikapasitet, dessuten lader den veldig kjapt opp. Laderen blir ikke særlig varm lenger når batteret er fulladet.

Lenke til kommentar

legg litt mer penger inn og kjøp http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRFQ02138/acer-aspire-13-3-barbar-pc-as3830tg-2334g75nbb

husk 20% rabatt idag hvis du bruker kupongen fra tilbudet

Sikkert et bra tilbud ja men synes skjermen er for liten :(

Kommer også sannsynligvis til å savne cd/dvd drive.

Har lite kjennskap til disse maskinene men hva gjør man når jeg feks vil

formatere og reinnstallere operativsystem.....noe jeg gjør minst 1 gang i året.

Takk til -forbruker- for utfyllende svar anngående Packard Bell.

Lenke til kommentar

Les litt tester. Jeg ville heller hatt denne, sammenlignet med den du linket til. Uansett har alle maskiner svakheter. Spesielt billige. Skjermen kan være dårlig f.eks og det kan være litt vanskelig å lese ut fra spesifikasjonene. Amentio.no hadde en sånn i testen til 2800, men med en mye dårligere cpu, det er vel ganske billig, og kan oppgraderes, men det kan være en elendig maskin for alt jeg vet. Det lønner seg nok bla opp 4 tusen eller mer. Hvis skjermen, tastaturet og pad er bra, er det litt underordnet hvordan spesifikasjonene er.

http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-B570-M58G4GE-Notebook.68876.0.html

http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-7750G-Notebook.45861.0.html

Sammenligner du den enkelte % på selve tastaturet ser du lenovo sin har fått til 88 %, mens Acer sin med tilsvarende på den packard bell maskinen bare har fått 75 %, på den del-testen.

Uansett, ser du på litt bedre maskiner i klassen omkring 15000 kroner vil du se at de har en gjennomsnittlig score på omkring 90 % på alt tilsammen.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Les litt tester. Jeg ville heller hatt denne, sammenlignet med den du linket til. Uansett har alle maskiner svakheter. Spesielt billige. Skjermen kan være dårlig f.eks og det kan være litt vanskelig å lese ut fra spesifikasjonene. Amentio.no hadde en sånn i testen til 2800, men med en mye dårligere cpu, det er vel ganske billig, og kan oppgraderes, men det kan være en elendig maskin for alt jeg vet. Det lønner seg nok bla opp 4 tusen eller mer. Hvis skjermen, tastaturet og pad er bra, er det litt underordnet hvordan spesifikasjonene er.

http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-B570-M58G4GE-Notebook.68876.0.html

http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-7750G-Notebook.45861.0.html

Sammenligner du den enkelte % på selve tastaturet ser du lenovo sin har fått til 88 %, mens Acer sin med tilsvarende på den packard bell maskinen bare har fått 75 %, på den del-testen.

Uansett, ser du på litt bedre maskiner i klassen omkring 15000 kroner vil du se at de har en gjennomsnittlig score på omkring 90 % på alt tilsammen.

Å kjøpe billig er alltid et kompromiss, det gjelder også datamaskiner. Før man vurderer hva man skal kjøpe må man ha klart for seg hvilket behov man har, hvilke krav man stiller ig hva den skal brukes til. Derfor vil ofte tester være ubrukelige, eller bare gi en viss pekepinn. Kan likevel være en ok plass å starte, så får man rydda vekk de maskiner man absolutt ikke blir tjent med.

Lenke til kommentar

Hvis en skriver mye er det nok lurt å unngå en maskin hvor tastaturet har fått 75 %, eller hvis en driver med bildebehandling bør en ha en bedre skjerm, etc, jeg syns testene gir et godt innblikk. Jeg så en video på youtube, den var også litt morsom. Det spørs hvor dypt en vil grave.

Lenke til kommentar

Jeg mener dinside for kort tid siden hadde sammenligning av forskjellige laptops til rundt 3000 kroner, men klarer ikke å finne den igjen. Det er fullt mulig å få en PC til den prisen som har helt OK ytelse, men du bør unngå AMD's E-300/350/450. Disse har prosessorytelse i netbook-klassen, omtrent som Intels Atom-cpu'er hvis det sier deg noenting. Prøv å finne en maskin med sandy-bridge basert celeron eller pentium (Intel B800/B900 serie), evt AMD A4-serie om du vil ofre litt cpu-ytelse for å få sprekere integrert grafikkløsning. Finner du en maskin med bare 2GB minne, så husk at DDR3-minne er VELDIG billig og at det stort sett er veldig enkelt å bytte eller installere ekstra minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...