Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ettervirkning av virus

Anbefalte innlegg

Fikk et fælt virus på maskinen for en liten stund siden som jeg først fikk til å fjerne i går. Nå når jeg prøver å starte opp et hvilket som helst program får jeg alternativet å velge hvordan jeg skal åpne dette programmet, der det dukker opp en liste. Fikk tips om å gjenopprette maskinen fra et annet tidspunkt, men til og med når jeg prøvde det(systemoppretting altså) så fikk jeg den samme listen. Ingenting fungerer på den og jeg får heller ikke til å innstallere program på den for til og med da skjer det samme. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut for meg som du bare mangler standard-assosiasjonen for .exe filer (jeg anntar det bare er .exe filer som ikke åpner normalt)? I så tilfelle er det standard at windows vil spørre deg om hvilket program som er passende å åpne filen med.

Dette kan fint ha skjedd etter et virusangrep da noen virus vil rote med slike filassosiasjoner som en del av måten de infiserer på.

Du kan finne guider på hvordan du fixer file association for .exe filer på google, f.eks:

http://www.winhelponline.com/blog/restore-exe-file-asso-windows-7-vista-incorrectly-associated/

Hvis jeg har forstått problemet riktig så tror jeg dette er løsningen. Hvis du er usikker så last gjerne opp et screenshot av problemet slik som det ser ut når du prøver - så vi kan være helt sikker.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...