Anderspr0 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Hei! Hadde en stock i5 vifte som fungerte greit til jeg knakk ene "viftegrenen" eller hva jeg skal si. Den regulerte seg selv etter arbeidet (hastighet). Kjøpte en Venomvifte, men etter monteringen går den på fult hele tiden. Det er Quad, og holder en temperatur på 27 grader under vanlig internettsurfing og slikt, og 40-45 grader under gaming (Skyrim, NFS, Wow). Hvorfor går den på fult hele tiden, og ikke regulerer seg som den andre? Bråker voldsomt på full guffe. Prøvde div. vifteprogrammer for styring, men ingen funker (Ja, koblet 4-pin på CPU-inntaket) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609395 Har en vifte med styrekonsoll, som flytter mer luft på mindre hastighet, kan jeg "jallamekke" på denne, og sette hastigheten på det samme manuelt? Endret 10. februar 2012 av Anderspr0 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Tja. Har du prøvd å gå inn i bios-oppsett? På mitt hovedkort må i hvert fall viftestyring slås på der. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Kikket litt rundt i BIOS, men så ut som om alt sto på auto. Rart at gamle viften regulerte seg selv, og byttet den og den går på fult? Lenke til kommentar
amundfosho Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hvordan har du koblet den til, har du satt den rett inn i CPU kontakten på hovedkortet og hvor mange pins bruker kontakten? 3 eller 4? Har opplevd selv at hvis en vifte satt i PSU vifteinngangen på hovedkortet gikk den alltid på fullt. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Viften har 4-pin. På HK er det to 4-pin, CPUfan og CHAfan1 CPU-viften er koblet til CPUfan Endret 10. februar 2012 av Anderspr0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå