Stigma Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hey, Jeg holder på å hjelpe en venn i data-nød som har prestert å knekke USB-porten på bærbaren sin. Begge de to USB portene på maskinen er nå defekte. Det er ingen resterende reklamasjon (firma konken) eller garanti (var bare 1 år). Anyway - det jeg lurer på er om det finnes en eller annen form for adapter som kan la meg kjøre en ekstern USB kontroller av noe slag via en annen port på maskinen - for eksempel firewire kanskje? Vanligvis kan man finne det aller meste av eksterne kontrollere som dette, men da kobler man jo det nettop vanligvis via USB, så jeg er litt usikker. Hvis noen vet hva jeg kan bruke så si i fra -Stigma Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 har maskinen mulighet for expresscard? https://prisguiden.no/produkt/sunsway-st-lab-expresscard-usb-30-2p-119586 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 har maskinen mulighet for expresscard? https://prisguiden.no/produkt/sunsway-st-lab-expresscard-usb-30-2p-119586 Vet ikke - det skal jeg sjekke. Det var i så fall ikke en dum idè. Desverre er det vel litt mindre vanlig på maskiner nå om dagen. Jeg tar gjerne imot flere forslag om det er andre som har ideer -Stigma Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 det er ikke et pc-kort, men expresscard, det vil jeg ikke kalle uvanlig på laptops. netbooks og ultrabooks derimot er det kanskje litt værre med. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 det er ikke et pc-kort, men expresscard, det vil jeg ikke kalle uvanlig på laptops. netbooks og ultrabooks derimot er det kanskje litt værre med. Ja, jeg kjenner til hva det er for noe. Jeg har bare ikke sett dem så mye på laptopper i det siste. Det er absolutt verdt å sjekke opp i, for jeg ser at det finnes mange rimelige slike kort på ebay også. -Stigma Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Ett siste alternativ er å handle løse porter på Ebay og demontere for å så gjøre litt finlodding og montere på nye. Men du må vell ha panserede porter så de ikke ødelegges enda en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå