Gå til innhold

Touchscreen fjernkontroll (Logitech Harmony 1100)

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du har noen dyrere versjoner, slik som Philips Pronto osv. Men noen av disse er ute av produksjon, og meget dyre.

Har selv hatt Harmony 1000,forgjengeren, og bruker i dag Harmony One. Er MYE mer fornøyd med One enn 1000. Det ble litt irriterende i lengden å måtte bruke to hender, samt med One så kan man føle seg frem til knappene. Det kan man ikke på touch skjermen til 1000 og 1100.

Man får heller ikke programmert den såpass som man ønsker, legge knapper hvor man ønsker osv. Mulig de kanskje har dette for 1100, men tviler, da Logitech holder ting enkelt for folk flest, enn å støtte de få som ønsker full kontroll. Egentlig en smart løsning, som gjør kontrollerene til en suksess.

Eneste jeg savner på One er fargeknappene som 900 har. Logitech skal vist også komme med nye kontrollere i år, så det blir spennende å se hva de kommer med.

Nevo SL er også en fjernkontroll som har touch, og kan programmere veldig personlig. Men de krever en del, men ikke like mye som Prontoene. Men fortsatt mye dyrere en Logitech sine. Selv om jeg hadde nok gått for en Nevo hvis ikke Harmonyene fungerte såpass bra som de faktsik gjør.

EDIT: For å være litt frekk, så er det slike ting Elkjøp sin 30 dagers garanti er godt for. Da kan man teste produktet en del først. Bare vær ops på at selve fjernkontrollen kan brukes som passord i programmvaren hvis man har mistet dette, så hvis man tester, bruk ett annet enn normale passord og innlogging, slik at ingen andre får tak i det.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Testet å søke om jeg fant noe om nye Logitecher for en uke eller noe slikt, men fant bare at de mest sannsynlig kom i år.

Harmony 900 og 1100 er de nyeste av high end kontrollerene deres. Kom vel i 2010.

Hvis ikke Logitech legger inn Bluetooth osv i selve kontrollerene så tror jeg 1100 forblir en stund til, det samme med 900. Mens One nok får en oppgradering, eventuelt 900 senkes i pris. For det er nok eneste grunn til at de har One i salg enda, er fordi 900 er såpass dyr, pga RF.

Det morsomme hadde vært hvis Logitech gikk ett skritt videre, litt i Pronto rettning, og tilbyr en fjernkontroll og nettbrett i ett. Dagens nettbrett kan dessverre ikke brukes til fjernkontroll uten ekstra utstyr, siden de ikke har IR utgang. Noe Logitech kunne ha fikset med en modul for mottaker utstyret, slik de har for PS3 og skjulte komponenter. En modul som hekter seg på nettverket.

Jeg vet Logitech har en eller annen Harmony app for iPhone, men ikke Android. Sistnevnte har vist bare komponent søk så vidt jeg skjønte når jeg sjekket.

Fjernkontroll/Nettbrett løsning blir nok litt dyr, men også det som vil gjøre ting mest nå i tiden for dem. Det som savnes fra 1100 i dag er egentlig muligheten å få Squeezebox styringen inn på denne med albumbilder osv, slik som Duet fjernkontrollen har. Tipper noe sammensveising av disse kommer. Og da er nett brett letteste løsning, smekk det over på Android og de kan ta en større del av markedet. Men 10" fjernkontroller litt stort. Holder Med 6-7"

Lenke til kommentar

Harmony har falt mye i pris de siste årene, og vil vel bare fortsette å falle sammen med de andre fjernkontrollene. Men jeg lurer på om det ikke blir helt komfortabelt å bruke to hender på Harmony.

Jeg har en iPad2 med Canal Digital sin TV remote controller app. Det fungerer OK, men blir tungvint. Det er vel ikke mulig å bruke iPad'en til å styre dvd-spiller, musikkanlegg etc.? Må det utstyret da ha bluetooth eller være koblet på nettverket som Canal Digital dekoderen?

Lenke til kommentar

Harmony 1100 kan brukes med 1 hånd, så lenge man gjør enkle ting som TV, og bruker knappene på høyre side.

Det finnes garantert en løsning å bruke iPad på alle komponenter. Men det må ekstra utstyr til, eller nye komponenter. Det letteste er at alle komponenter har RS232, og man lager ett styre system via dette. Men har ikke sett TVer med dette. Men det finnes også overganger som omgjør signal til IR signaler, og man da limer på en sender over øyet til komponenten.

En kompis har satt alt sitt i ett skap, og har kun TV fremme, med en IR mottaker på toppen. Han bruker da Harmony One, men det finnes løsninger. Se til USA hvor det å gjøre det på denne måten er enormt mye mer utbredt enn her hjemme. Custom Install som det heter. Finnes hauger av løsninger der borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...