daffyd Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg kjenner ikke til no-ip... men vet at med dynamisk DNS hos www.dyndns.org så funker det utmerket å koble den til en mail-server også. Og det er, som dere sier, naturlig/logisk at et DNS-oppslag på en dynamisk adresse må ta litt lenger tid, da det nok går mot serverne som har selve adressen, og ikke til din lokale DNS... Men det viktigste er at dette faktisk virker meget bra. Så til dere som har dynamisk ip, ikke bekymre dere noe mer over det. Det er forøvrig ytterst sjelden at man med dynamisk ip bytter ip. Jeg har vært knyttet til både BBF og UPC. Og har i de siste tre årene kun byttet ip i de tilfeller UPC/BBF har hatt fullstendig system-kræsj, eller jeg har flyttet. Så jeg må innrømme at jeg har kjørt med statisk ip og ikke dynamisk hos mine dynamiske dns-leverandører. Bruker maskina primært som leke-utviklings-server med CVS og web, som benyttes av 4-5 andre også. Har hatt nedetid pga dns-problemer en gang. Fordi UPC hadde fullstendig system-kræsj. Men slikt kan skje uansett, så jeg er så langt veldig fornøyd. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 jeg bruker dyndns, om min ip forandrer seg er det omgjort på et blunk, jeg vet ikke hvordan dette fungerer, men jeg ser jo at det virker, har en mailserver hjemme med dynamisk ip på oppkoblingen. går som ei kule, aldri hatt problemer. eneste må være om man skal sette opp egen dns, da trenger man vell sannsynligvis en fast ip? Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 En stor bakdel med fast IP er at, hvis du skulle være så uheldig å bli 'bannet' fra f.eks en spillserver, har du små muligheter for å komme inn der flere ganger. Eller? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Er det noe bedre å motta en ip som ingen vil ha noe med å gjøre fordi forrige eier var dust? Har du fast ip så kan du for det selv at du blir bannet! Dette er et godt grunnlag for ip v6 og fas ip til alle! Lenke til kommentar
bananjens Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Grunnen til at jeg eventuelt skaffer fast ip, er at jeg vil slippe og forwarde/nate/åpne porter. Ifølge Ngt vil jeg slippe dette da, får nå ikke hostet spill, men ble veldig usikker på om det da hjelper med fast ip Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 tror nok du og ngt har snakket litt forbi hverandre. De leverer uansett med router til modemene sine, og med mindre du kun skal ha en maskin bak, og deaktiverer hele routeren så er situasjonen uendret. Dette gjelder enten du har dynamisk eller statisk ip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå