Gå til innhold

Hvordan få lov til å farge håret?


Anbefalte innlegg

~ yo folks c:

 

I dag spurte jeg mamma om jeg kunne farge håret mitt rødt (nesten sånn "Rihanna-rødt") og hu sa nei uten en god forklaring. Jeg har hatt DRITLYST på rødt hår LENGE, og når jeg spør så får jeg bare et nei....

Så, hva bør jeg gjøre? Bør jeg høre på mamma og la være? Eller bør jeg drite i hva hu sier og bare farge det som jeg vil?

Jeg er jo bare ung en gang og føler ikke for å ha sånt hår når jeg er 40......

 

Jeg har brunt hår naturlig, og brune øyner. Er dritt lei av hårfargen min. Blir deppa av å se det samme håret hver dag liksom....

 

Håper virkelig at dere kan svare meg på dette! Betyr mye! *v*

Endret av Canoris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er du?

 

Jeg kan skjønne at foreldre sier nei til for eksempel tatoveringer, men at de kan si nei til en hårfarge skjønner jeg ikke.

 

Nå er jeg vanligvis veldig bestemt på at det er foreldre som bestemmer, og ikke barn, men akkurat her må jeg si: Gå for det! Du kan jo godt prøve å snakke med henne en gang til, og advare henne med at du kommer til å gjøre det uansett.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Bare farg håret. Det er ofte lettere å få tilgivelse enn tillatelse. Dette er jo ikke noe permanent uansett.

Og hva om jenta er 13 år og ikke har "økonomi" til å "bare gjøre det"? Når jeg var 13 år hadde jeg i alle fall ikke lomma fult av spenn til å gå til frisøren å betale slike ting. Koster vel noen hundrelapper å farge håret hos frisøren?

 

Butikkfarging går jo også, men det spørs hvor vellykket det blir i en ung alder med venninder som aldri før har gjort det.

 

Synes du skal argumentere til foreldrene dine og høre hva de sier jeg før du gjør noe som helst.

Lenke til kommentar

Og hva om jenta er 13 år og ikke har "økonomi" til å "bare gjøre det"? Når jeg var 13 år hadde jeg i alle fall ikke lomma fult av spenn til å gå til frisøren å betale slike ting. Koster vel noen hundrelapper å farge håret hos frisøren?

Men du hadde penger du brukte på dine egne prioriteringer. Hver sin lyst.

 

Enig med fkm, forøvrig.

Lenke til kommentar

Ikke vær en drittunge. Hør på moren din.

Synes ikke moren oppfører seg så eksemplarisk heller da.

 

Når man spør om noe fortjener man ett begrunnet svar, noe annet mener jeg virker ganske respektløst. Ja barn fortjener respekt dem også...

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg farga håret.

 

Når hun fyrer seg opp hadde jeg svart veldig rolig.

 

"Når jeg får ett nei fortjener jeg en forklaring, får jeg ikke det ser jeg ingen grunn til å la være... kun en vanskelig forelder"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skjedde med å bruke kreppapir til å farge håret? Billig og enkelt. :D

 

Men forøvrig, å farge håret er kult. Har du penger til å gjøre det proffesjonelt, så gjør du det, gi beng i hva mor og far sier. Evt. venner.

Jeg fikk evig pes da jeg farget håret mitt grønt, turkis og rosa, både da jeg gjorde det på barneskolen, ungdomsskolen og vgs. Jeg gav beng. Jeg syntes det var kult, så hvorfor skulle jeg da bry meg om andre og deres meninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...