Gå til innhold

bygge muskler med manualer?

Rubenevo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du da ikke er en meter høy, så burde det la seg gjøre. Husk å spis nok når du begynner å trene. Bruk et random treningsprogram så vil du se stor effekt hvis du ikke har trent før.

hehe, er 176 cm :)

trener aktivt, men sliter med å få musklene fram, spesielt på bryst, skuldre og armer...

Lenke til kommentar

Du vil aldri se noe synlig resultat (i form av økt muskelmasse) dersom du ikke spiser betydelig mye mer enn hva kroppen din bruker, uansett hvor hardt du trener.

jeg spiser en del, men sikkert ikke nok.

her er det jeg spise hver dag:

3 skåler frokostblanding

3 skiver til lunsj

det moren min lager til middag

hva burde jeg spise og hvor ofte for å få resultater? :)

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor aktiv du er, men det der blir fort litt lite. Du kan med fordel variere litt mer også.

Til frokost holder det med én skål frokostblanding med h-melk, så kan du ta deg et egg eller to og en banan. Da havner du på rundt 800 kcal, som er en god start. Til lunsj kan du godt spise de 3 skivene, men prøv å varier pålegget og spis grovt brød. Makrell i tomat, tunfisk og leverpostei er fine pålegg. Du vil nå være oppe i ca 1 200 kcal. Hva moren din lager til middag vet jeg lite om, men du klarer nok å få i deg opp til 1 000 kcal der.

Legger vi til litt drikke og litt frukt mellom måltidene er du raskt oppe i 2 500 kcal, og da mangler du bare en neve med nøtteblanding på kvelden før du har fått i deg det du trenger.

Dette er kun eksempler, du bør spise mer variert enn dette. Ikke glem grønnsaker selv om jeg gjorde det.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor aktiv du er, men det der blir fort litt lite. Du kan med fordel variere litt mer også.

Til frokost holder det med én skål frokostblanding med h-melk, så kan du ta deg et egg eller to og en banan. Da havner du på rundt 800 kcal, som er en god start. Til lunsj kan du godt spise de 3 skivene, men prøv å varier pålegget og spis grovt brød. Makrell i tomat, tunfisk og leverpostei er fine pålegg. Du vil nå være oppe i ca 1 200 kcal. Hva moren din lager til middag vet jeg lite om, men du klarer nok å få i deg opp til 1 000 kcal der.

Legger vi til litt drikke og litt frukt mellom måltidene er du raskt oppe i 2 500 kcal, og da mangler du bare en neve med nøtteblanding på kvelden før du har fått i deg det du trenger.

Dette er kun eksempler, du bør spise mer variert enn dette. Ikke glem grønnsaker selv om jeg gjorde det.

tusen takk for svar alle sammen!

så alt jeg må gjøre er å spise mye og trene?

Lenke til kommentar

hei, er det mulig å bygge endel muskler med manualer? :)

helst synlige muskler innen en mnd hvis mulig, kom gjerne med et program som ikke er for avansert :p

Muskler, styrke og kondisjon bygges opp gjennom lang og jevn innsats. Du kan sikkert få noen resultater på en måned, men du vil fortsatt ikke være i nærheten av stor og muskuløs.

Lenke til kommentar

Med tanke på at han har en BMI på 19, så vil whatever han har av muskler synes veldig godt.

Det jeg tipper er hovedgrunnen til at trådstarter ikke får noe muskler er litt for lite vekt-trening, for lite mate generellt og spesifikt, for lite proteiner. Melk og egg er begge gode og billige proteinkilder som du burde klare å få tak i i kjøleskapet.

Btw, hvis du har relativt stabil vekt nå, så kan du øke kaloriinntaket med ca 500kcal, eller ca en liter melk ekstra om dagen. Det gir deg 33g ekstra protein og kalorier nok til å ikke bare brenne opp alle proteinene. Hvis vekten ikke har gått opp i løpet av en måneds tid (ca 2kg), så spiser du fortsatt for lite. ;)

Lenke til kommentar

Med tanke på at han har en BMI på 19, så vil whatever han har av muskler synes veldig godt.

Det jeg tipper er hovedgrunnen til at trådstarter ikke får noe muskler er litt for lite vekt-trening, for lite mate generellt og spesifikt, for lite proteiner. Melk og egg er begge gode og billige proteinkilder som du burde klare å få tak i i kjøleskapet.

Btw, hvis du har relativt stabil vekt nå, så kan du øke kaloriinntaket med ca 500kcal, eller ca en liter melk ekstra om dagen. Det gir deg 33g ekstra protein og kalorier nok til å ikke bare brenne opp alle proteinene. Hvis vekten ikke har gått opp i løpet av en måneds tid (ca 2kg), så spiser du fortsatt for lite. ;)

har ikke gått opp i vekt på 3-4 mnd nå :p

skal få se hva jeg får til av spisingen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...