Gå til innhold

Hvordan pitche ideer om våpen i spill til utviklere (f.eks Dice)

Anbefalte innlegg

Jeg har spillt first person skytespill i mange år, har spillt BF2, rainbow six, MW og stort sett alle andre der det ikke brukes "fremtidsvåpen" slik som i f.eks BF2142.

Jeg har i tillegg hatt pistol og rifle skyting som hobby i mange år.

Jeg har alltid irritert meg over hvor dårlig våpen blir fremstillt i spill og hvor lite valgmuligheter vi får. I spill som BF3, så er det jo endel unlocks og options, men det er fortsatt bare å skrape i overflaten.

Jeg ønsker meg et spill der våpen blir modellert litt mere realistisk.

Dette burde jo ikke være vanskelig å få til:

Man måler vekt, skuddhastighet, lengde, velocity, skuddtakt og følt rekyl - ved hjelp av dette samt informasjon om kaliber, så burde man kunne lage en rimelig grei modell for hvordan man rangerer våpen. Jeg kunne også ønsket at man virkelig fiklk mulighet til å customize sitt våpen, OD green, desert camo, flat black osv, RAS/RIS, optikk, flammedemper, lyddemper, lys, laser etc. Mange vil jo påpeke at disse mulighetene har man jo i f.eks BF3 - vel det har man, men i meget begrenset utvalg, bare sjekk ut en side som f.eks denne: Larue tactical så kan man jo se litt på hva som finnes bare for AR15 platformen. Tenk så på alt som finnes av optikk og at mange våpen leveres i forskjellige kaliber, mulighetene kunne blitt nesten endeløse, setter man på all the bells and whistles, så blir man selvfølgelig straffet med høyere vekt, men det burde vert brukerens valg.

Dette hadde jo også vert en gylden mulighet for de store spillfirmaene å slippe masevis av våpenpakker som de kunne tatt betalt småsummer for. f.eks 25 kroner for en pistolpakke med masse forskjellige håndvåpen, optikkpakke, customizingpakke osv.

Så til spørsmålet: Hvordan tar man kontakt med de store spillfirmaene for å pitche en slik idè?

Endret av wotg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No offence - men de kommer ikke til å løfte et øyebryn en gang.

Pitchen din har rett og slett ingenting av interesse.

Det er nå en gang slik at all realisme ikke passer seg inn i spill, noen ganger er det rett og slett bedre å ta seg en liten frihet, selv på "simulasjonsspill" som bf3.

En annen ting er at dersom intetannende personer fikk bestemme, hadde selvsagt alt hatt mye bedre grafikk, sett bedre ut, mer detaljer, osv.

Dette lar seg bare ikke gjøre dersom de skal få en solid spillerbase som kan spille på med grei grafikk.

Med dette sagt har de også en våpen/map-pack som de selger med fin fortjeneste, og fenomenet er på ingen måte nytt.

For å holde meg on topic er dette adressen du burde bruke: [email protected] - Men du går rett i søpla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...