Labelle Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Hei.. For halvannet år siden trente jeg mye markløft og knebøy. Kanskje litt for mye. Jeg trente hardt og tungt over lengre tid og fikk mere og mere smerter i korsryggen. For ca 1 år siden kuttet jeg disse øvelsene ut fullstendig pga smertene. Men nå har jeg gådd rundt i 1 år med smerter. Jeg prøvde masse forskjellige øvelser for å få forsterket ryggen min. men det hjalp ikke noe. Smertene er kun borte når jeg går stort sett. når jeg sitter får jeg bare vondt uansett hvor rett i ryggen jeg er. Jeg bestemte meg for å søke opp en kiropraktor for ca noen måneder siden. Jeg har besøkt han 13 ganger nå. Han klarte først og rette opp i smertene men det stivet til og de kom tilbake etter en liten treningøkt. Den andre gangen jeg ble god svømte jeg i bassenget og det skjedde noe da jeg tok et spark. Den tredje gangen gikk jeg en tur på fjellet og det ble ille. Jeg ble god i ryggen igjen for 1 uke siden. og har aldri kvært så bra i ryggen før. Jeg strakk meg litt etter en kontakt igår og alt kom tilbake. Er ryggen min helt ødelagt? Noen som har opplevd noe liggnende? Jeg kan gjøre det meste men alt er et ork og slit når jeg har kroniske smerter nesten hele tiden. alt for tilig for en ung mann på 19 år. har fått mange justeringer hos kiropraktoren men alt sklir så fort tilbake. Jeg er så forsiktig med å belaste kroppen. Dette er serriøst det værste jeg har opplevd. Blir bare deprimert Endret 10. februar 2012 av Mørkeblå Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Få fastlegen til og henvise deg til en nevrolog. Kanskje det er noen nerver som er klemt? Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Tror ikke det. Hvis det hadde vært never i klem hadde jeg nokk hatt vont i f.eks lårene, strålende smerter nedover. isjiassmerter. Mine smerter er der nesten hele tiden. Bortsett fra når jeg går men jeg kan kjenne det litt da og. akkurat noe som ikke stemmer. Var i bassenget ista, var ikke så ubehagelig da. Men smertene kommer krypende med en gang jeg sitter, står en stund iro, kjører bil o.l Utrolig irriterende. Er meget dyrt for meg og dra til kiropraktor så ofte. Han har rett meg opp flere ganger. men det sklir så fort ut igjen. Vi la merte til at den ene foten gikk ikke like langt opp som den andre når jeg lå på ryggen. Han la også merke til at skulder bladene hadde en høydeforskjell på 3 cm første gangen jeg var der. Det smalt også mye før når jeg f.eks kledde på meg en bokse, dro opp føttene på en stol o.l. Men disse smertene har det vært færre av. Endret 10. februar 2012 av Mørkeblå Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Du har vært 13 ganger til kiropraktor men du sier ikke om hvor lenge behandlingen har pågått. Har han sendt deg til MR for å se på ryggen din? Jeg sleit i 4 år med vondt i korsryggen og nedover høyre lår og legg før jeg oppsøkte kiropraktor. Starta opp med 2 behandlinger i uka hvor han etter en måned sendte meg på MR for å se hva han hadde med og gjøre. Antallet behandlkinger gikk gradvis ned etterhvert. Det tok et helt år for meg å bli bra og nå har det gått 4 år med 4-6 behandlinger i året for å løsne på det som setter seg fast. Hos meg er det nerver i klem grunnet slitasje, noe bildene fra MR kunne bekrefte. Det tar tid og noen behandlinger før ting går seg til men om årsaken ikke er for alvorlig kan en kiropraktor fikse problemet. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg tror sånn ca jeg tok min første behandling i oktober 2011. etter den datoen har jeg tatt det mere serriøst. vært mye i bevegelse og kuttet ut alt av styrketrening. Hvordan oppstå smertene dine? Jeg har kun smerter i korsryggen, det stråler altså ingen veier. Lenke til kommentar
jassagitt Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hei.. Du nevnte at ryggen din er fin når du går, da går jeg utifra at den kanskje også er ganske fin når du står rett opp og ned? Sitter du mye? Veldig mye? Isåfall vil jeg anbefale deg å tenke veldig nøye på hvordan du sitter. Ta en titt på denne morsomme illustrasjonen hvis du gidder. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg er flink når jeg sitter. Går jo skole så det blir en god del sitting. men jeg tar i bruk de 5 minuttene vi stadig får til å strekke, tøye og være i bevegelse. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg tror sånn ca jeg tok min første behandling i oktober 2011. etter den datoen har jeg tatt det mere serriøst. vært mye i bevegelse og kuttet ut alt av styrketrening. Hvordan oppstå smertene dine? Jeg har kun smerter i korsryggen, det stråler altså ingen veier. Mine smerter oppsto etter at jeg hadde sittet og arbeidet i en vridd posisjon. Jobber som elektriker og det blir utrolig mange rare arbeidsstillinger og det var sittende på en kjøkkenbenk vridd mot høyre en halvtimestid som gjorde utslaget. Strålingen kom ikke umiddelbart men senere. Årsaken skyldes at deler av hoftebeinet på høyresiden som skal bevege seg sammen med resten av kroppen adde satt seg fast og dermed blei det mere bevegelse på de nederste ryggvirvlene istedenfor. Husker jeg spurte om det ikke gikk å bolte fast ryggvirvlene som var slitte. Det går faktisk an og det gjøres i noen tilfeller men det belaster tilstøtende ryggvirvler ytterligere så i praksis forflytter man bare problemet. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Fikk en justering hos kiropraktoren for halvannen uke siden og har vært grei i ryggen til da. Var i bassenget igår og svømte ganske rolig crawl. nå er alt tilbake igjen. Korsryggen min tåler jo ingen ting. er helt jævlig nå. klarer ikke å sitte iro uten at jeg kjenner sikkelig verk i ryggen.. Lurer på i all hverden jeg skal gjøre. har egentlig heller ikke råd til å gå til kiropraktor mere. har uansett vært der 15 ganger nå. tror ikke det hjelper så mye. smertene går på søvnen, humøret, tretthet. gud hjelp meg Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Ville bare si det at nå har jeg gått 1 gang til en manuell terapaut og han viste meg et par øvelser. har sluttet helt å gå til kiropraktor.. Og bare etter noen uker kjenner jeg såvidt smertene. de kommer litt når jeg blir sittende men er mye bedre. viste seg at kiropraktoren bare gjor meg avhengig av å gå dit.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Kan anbefale deg på det sterkeste å legge av noen timer i uka til svømming! Har selv noen småproblemer med ryggen som har ordnet seg pga nettopp dette , minimalt med belastning og god trening gir gode resultater , men pass på å varier med øvelsene , feks til å begynne med hovedsakelig brystsvømming / rygg og fokus på teknikk og beinspark, så etter hvert utvider du det til Crowl , Butterfly og lengre / raskere økter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå