Rudde Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Heisann, har ett zpool med 10 disker i Zraid-2. Den ene disken min fortsetter og få den samme erroren, men når jeg formaterer den til NTFS og bruker den har den ingen errors. Her er poolet mitt: Etter at jeg hadde den i NTFS tok jeg den tilbaket i poolet den rebuilda og nå er erroren her igjen :S Aner ikke hva jeg skal gjøre med den :S Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Nå gjør vel ikke NTFS ende-til-ende-checksumming av data, så du hadde vel fullt av korrupte data uten at noe fortalte deg det, da. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Nå gjør vel ikke NTFS ende-til-ende-checksumming av data, så du hadde vel fullt av korrupte data uten at noe fortalte deg det, da. jeg slettet ntfs partisjonen før jeg satt den inn i pool'et på nytt. Så disken skal ha vært helt blank. Endret 10. februar 2012 av Rudde93 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg tror ikke du skjønte hva jeg mente. NTFS oppdager ikke om dataene er korrupte. http://en.wikipedia.org/wiki/Data_corruption Undetected- also known as "silent corruption". These problems have been attributed to errors during the write process to disk. These are the most dangerous errors as there is no indication that the data is incorrect. NTFS kan tilsynelatende fungere helt fint mens disken korrumperer data uten at man merker det før det treffer viktige filer e.l. ZFS oppdager dette med en gang, logger det som en feil. Blir det for mange feil, så droppes disken fra poolen. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 joa skjønte det men jeg vipa harddisken før jeg satt den inn igjen, zpoolet bygged opp disken på nytt og når får jeg erroren igjen :S Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Kan jo tyde på at det er noe galt med disken. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Kan jo tyde på at det er noe galt med disken. men sender jeg den inn vil jo ikke de få no feil raport? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Nei, kan jo bli vanskelig.. mulig den ryker "skikkelig" etterhvert. Evt. kan du jo sjekke hva SMART-statusen sier, hvis du ikke har gjort det allerede. Kan også være verdt et forsøk å bytte SATA-kabel. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Smart statusen er okey, skal bytte kabel og de hvordan det går, men blir borte en uke så tar det når jeg kommer hjem takk for tipset Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Hei, tilbake nå, hva het toolet jeg skulle bruke i Windows for å sjekke disken. Og på smart reporten så ser jeg dette. Jeg ser de fleste har H: *ikke 0* hva betyr det? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Umulig å si noe ut fra det der.. er det all infoen du får? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå