Thad Castle Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Når broren min bruker nettet hender det at han laster ned ting, og bruker store mengder av kapasiteten. Dette fører til at mitt nett går ekstremt tregt. Lurer bare på om det finnes en måte jeg kan hive han av nettet og hvordan dette gjøres? Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg med dette. Mange Fifa-kamper har blitt ødelagt de siste par dagene pga. dette. På forhånd takk for all respons Lenke til kommentar
Matsmeister Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 NetLimiter, vet ikke om det funker bra, men på siden dems står det. "NetLimiter is an ultimate internet traffic control and monitoring tool designed for Windows. You can use NetLimiter to set download/upload transfer rate limits for applications or even single connection and monitor their internet traffic. Along with this unique feature, Netlimiter offers comprehensive set of internet statistical tools. It includes real-time traffic measurement and long-term per-application internet traffic statistics" 1 Lenke til kommentar
negnirty Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Tja, du kan jo spørre ham om han kan være vennlig og strupe hastigheten på nedlastingene sine mens du ser kamp? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Netlimiter funker flott, men det må innstalleres lokalt på hver maskin. Få tak i en ruter med båndbreddestyring (QoS). 1 Lenke til kommentar
Dataidiot Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Når broren min bruker nettet hender det at han laster ned ting, og bruker store mengder av kapasiteten. Dette fører til at mitt nett går ekstremt tregt. Lurer bare på om det finnes en måte jeg kan hive han av nettet og hvordan dette gjøres? Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg med dette. Mange Fifa-kamper har blitt ødelagt de siste par dagene pga. dette. På forhånd takk for all respons Du har ikke muligheter for å øke kapasiteten på nettforbindelsen din, det pleier ikke koste så mange kronene ekstra. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Du har ikke muligheter for å øke kapasiteten på nettforbindelsen din, det pleier ikke koste så mange kronene ekstra. Jeg har sett det gang på gang. Dette er en kortsiktig løsning. Når kapasiteten øker, øker også forbruket. Lenke til kommentar
Matsmeister Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Regner med at trådstarter bor hjemme siden han bor sammen med bror, og da kan det være at foreldrene ikke vil ha en ekstra utgift på noe de kanskje synes er unødvendig. Lenke til kommentar
Dataidiot Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Du har ikke muligheter for å øke kapasiteten på nettforbindelsen din, det pleier ikke koste så mange kronene ekstra. Jeg har sett det gang på gang. Dette er en kortsiktig løsning. Når kapasiteten øker, øker også forbruket. Det kan du nok ha rett i, det er ofte sånn at "mye vil ha mer". Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Bruker han torrent kan du bruke schedule og la den kjøre på full guff om natten når du ikke spiller FIFA uansett. På dagtid setter du begrensing på xx % av linjen. 1 Lenke til kommentar
Thad Castle Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Takk for svar Skal prøve Nett Limiter Er det slik at det må innstaleres på alle PCer man skal begrense også? Fordi det er to PCer han bruker, den ene er med Windows, mens den andre er med OS X, så det spørs om jeg klarer å stenge Macen. Vi skal få fibernett til sommeren, så tviler på at mine foreldre gidder å endre på abonnementet før den tid. Har også spurt min bror om han kan roe ned med nedlastingen, men da sier han bare "Synd for deg!" (småsøsken ). Så derfor skal han få smake sin egen medisin Han bruker forøvrig en blanding av torrent, Minecraft, skype etc. så det blir mye for nettet Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 litt "oppstramming" pleier og hjelpe når brodern laster ned ting og nekter og trappe ned Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Takk for svar Skal prøve Nett Limiter Er det slik at det må innstaleres på alle PCer man skal begrense også? Netlimiter må innstalleres lokalt på hver maskin som skal strupes, ja-. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Kom den inn på selve routeren, ban han fra nettet, ta det vekk i en uke fra han Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 DMZ Hvordan mener du en DMZ vil løse problemet til trådstarter? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Fordi DMZ limiterer hva han kan gjøre på nettverket. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Tror kanskje du må lese deg opp på hva DMZ i nettverksverdenen er, det vil på ingen måte løse problemet til trådstarter. Lenke til kommentar
Dataidiot Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 litt "oppstramming" pleier og hjelpe når brodern laster ned ting og nekter og trappe ned Ja! Åpne vinduet og kast ham ut! Virker garantert, lol lol Lenke til kommentar
Bjoer_InnleggNO Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Blokker han fra routern Gå inn på ruteren din og blokk han via mac-addressen hans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå