Gå til innhold

Holde datakurs ?

Anbefalte innlegg

Hallo , Jeg er elev på IKT vg2 ,

og som all "ungdom" i dag kan jeg veldig mye om data generelt , er ikke noe kjempenerd når det kommer til komandoer osv men jeg synes jeg kan nok til og eventuelt holde kurs som handler om og lære seg nyttige ting på dataen og i det hele tatt lære seg data og kunne bruke nettbank,sende og mota mail, dele bilder og bruke sosiale medier.

Jeg lurer da litt på om hva jeg skal gjøre for og komme i gang med dette og holde kurs om data , Jeg tenke noe som kunne vært holdt for 10 personer av gangen kanskje 15 .

hvor jeg da får ordna et lokale med internet tilgang hvor jeg kan holde kurs,

Hva slags type "papirarbeid" må jeg ha i orden for at jeg kan kunne holde kurs ? jeg vil også gjerne ha med meg en venn til og hjelpe til . skal jeg eventuelt bruke ting som powerpoint ? oppgaver til de som er på kurset ?

Hva burde jeg ha forberedt (noe vet jeg jo) eventuelt er det noen her som har hatt / gått på kurs innen dette ? altså generelt/daglidags bruk av data ?

Hva må jeg har i orden , hva må jeg kunne , hva er en grei pris på et kurs som går over 4-5 ganger ? det er en stund til jeg kommer til og gjenomføre dette og vil derfor prøve og være så godt forberedt som jeg kan ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det snakk om noe som en elevbedrift skal arbeide med?

Som standard så er det lurt i å kjøre en liten spørreundersøkelse først i lokalområdet der du tenker at du skal holde på med kurset hvor folk da kan krysse av for hva som de kunne være interessert i så tar du utgangspunkt i det når du skal sette i hopen et program for kurset.

Powerpoint kan funke det bare ikke kjør på men for mange effekter og pass på at teksten blir stor nok med tanke på at kurset blir vel til å ha en god del folk oppi årene, men husk på at du må kanskje ha et par karer i tillegg som går rundt å hjelper/viser folk hva de skal gjøre i tillegg.

Prisene må dere nesten tenke ut selv.

Litt usikker på om dere må ha en form for papirarbeid før dere kan holde kurs men det enkleste blir jo å kjøre det som en del av en elevbedrift siden da er det bare å kjøre på samtidig som dere slipper å skatte av pengene som tjenes inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...