Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Hei. Tenkte kanskje det var noen her som kanskje har litt erfaring på dette området. Jeg og min samboer har leid en del av en resturant for bryllup. Resturanten skulle også stå for mat og drikke. Planene ble lagt på is, pga. noen omstendigheter (vi skal gifte oss, for dere som lurer). Vi ringte og ga beskjed om at vi skulle avlyse. (4 mnd før selskapet skulle finne sted.) Vi får da beskjed om at vi må betale et avbestillingsgebyr på 6000 kr. Følgende står i kontrakten når det gjelder avbestilling (Som ikke er underskrvet): 60+ gjester = 8000,- 50+ gjester = 6000,- 40+ gjester = 4000,- 30+ gjester = 2000,- Eneste vi har gjort, er å bekrefte reservasjon av lokalet via mail. Men på kontrakten står det at den skal sendes i retur med underskrift eller bekreftelse via mail. (Er en bekreftelse via mail en gyldig "underskrift/bekreftelse"?) Eller er det kontrakten som gjelder? Er jeg da pent nødt til å betale de 6000,- kronene? Det er heller ikke noen dokumentasjon på at vi skulle ha 50+ gjester. Kan jeg da bare si at vi tenkte å ha 30+ gjester? De har jo ingen form for dokumentasjon på at vi skulle ha 50+. Endret 10. februar 2012 av Slettet-EZE0dRsY Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Man trenger ikke signere noe som helst for å avtale noe. Du sier jo selv du har reservert, bekreftet på mail osv., så den biten er grei. Du fikk se kontrakten før du sendte bekreftelse? Har du sagt noe som helst om størrelsen på bryllupet? Man kan i utgangspunktet avtale hva som helst, også avbestillingsgebyrer. Det er ganske vanlig. Spørsmålet er egentlig hvor høyt det må anses å være avtalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Man trenger ikke signere noe som helst for å avtale noe. Du sier jo selv du har reservert, bekreftet på mail osv., så den biten er grei. Du fikk se kontrakten før du sendte bekreftelse? Har du sagt noe som helst om størrelsen på bryllupet? Man kan i utgangspunktet avtale hva som helst, også avbestillingsgebyrer. Det er ganske vanlig. Spørsmålet er egentlig hvor høyt det må anses å være avtalt. Ok. da er det greit. Vi har antatt, ikke avtalt noe som helst når det gjelder ant. gjester. Å det fremgår ingen ting i maliene som er sendt, og heller ikke i kontrakten som ikke er underskrevet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå