Gå til innhold

Ansiktskrem for tørrhud ved bruk av EpiDuo?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har hatt et akne problem de siste to årene, og for litt over fire måneder dro jeg til legen for å få noe mot urenhetene og kvisene. Jeg fikk repsept på kremen EpiDuo. Jeg så forebedring allerede den første uken jeg brukte kremmen, men som det stod på beskrivelsen, fikk jeg veldig tørr hud og begynte å flasse. Det så også ut som jeg var solbrent de første ukene. Men etterhvert ble det bedre, men den tørre huden forsvant aldri. Så nå etter fire månder, hvor jeg har brukt EpiDuo omtrent hver kveld/annenhver kveld flasser huden min fortsatt, og jeg er så tørr at jeg ikke kan bruke noe sminke.

Vi har ringt til legen, men hun sa at det er normalt, og at det går over etter en stund. Men jeg synes det er gått litt for lenge nå. Jeg har prøvd en del ansiktskremmer, men ingen har gjort det noe bedre. Så det jeg tenkte å spør dere om er om noen av dere har erfaringer fra EpiDuo, og vet om noen bra ansiktskremmer som hjelper den tørrehuden, og som er bra? Har veldig lyst å kunne begynne å bruke sminke igjen, så hadde vært fint å funnet en ansiktskrem som faktisk funker!

Vil gjerne høre om andres EpiDuo erfaringer! Tusen takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OBS! EpiDuo reagerer med de fleste fuktighetskremer, noe som fører til svie. Hvis du sliter med hudavskrelling, slutt å bruke EpiDuo i 2 dager, og bruk fuktighetskrem, så går du tilbake til å bruke Epiduo. Du bør også begrense bruken av Epiduo utenfor T-sonen til annen eller tredje hver dag da talgproduksjonen ofte er mindre her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...