dal3bo Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hei. Jobber nå som tømrer og tok fagbrev Høsten 2010. Har lyst og vidreutdanne meg og lurer på hvilke veier jeg kan ta. Trives igrunn helt greit i jobben nå, men ser ikke for meg og jobbe som tømrer resten av livet, da det ikke er noe spesielt godt betalt, og at det er ett yrke som sliter på kroppen. Er også mange dager på jobb som ikke er så hygglige, ute i all slags drittvær og føler vi gjør mye drittarbeid som alle igrunn klarer selv, men leier inn folk fordi det er, ja, drittarbeid. Har og tenkt på og ta en helt ny vei og kansje utdanne meg som automasjonsmekaniker. Liker godt og holde på med mekaniske ting og det er mye det jeg gjør på på fritiden., Men da blir det på igjenn helt fra scratsj og utdannelsen vil ta mange år.. Hvordan er det med rettigheter for og søke på skole, finnes det noen jeg kan kontakte anngående hjelp til og finne ut hva jeg skal gjøre? Er så utrolig usikker, men en ting vet jeg. At jeg vil gå vidre på skole og få en jobb der jeg tjener mer enn hva jeg gjør i dag uten å trenge og ødelegge helsa. Hadde snitt på 4,4 ut vidregående og fikk meget godt bestått på fagprøven. Ser også mørkt på og gå uten noe særlig inntekt, må ha jobb i tillegg til skole, men det blir ikke mange tusen i månen av det. Av de jeg kjenner som fortsatt gåt skole har de foreldre med noen lunde god økonomi og får mye støtte på den fronten av de. Det har ikke jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Sånn umiddelbart, har du vært på førstegangstjeneste? Finnes flere muligheter for utdanning i Forsvaret som kan være verdt å ta en titt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå