Gå til innhold

Diablo III har fått et slags slippvindu (Mac, PC)

Anbefalte innlegg

Under en eller annen utvikling sier du. Samtidig står det i artikkelen du refererer til at det D3 som utvikles nå, er et helt nytt spill.

Og sist i neste artikkel vises det til at spillet kommer ut på pc en eller annen gang.

Jeg synes personlig det blir noe drøyt å kritisere en produsent av hva det måtte være for å levere et ferdig produkt i motsetning hva mange gjør, spesielt innen spillbransjen. Men slik er journalistikken i dag.

Blizzard har generelt pleid å si at det kommer ut når det er ferdig. Det er veldig greit å forholde seg til. Det er også min oppfatning at de ikke hyper opp produktene sine like mye som en del gjør. Uferdige og overhypede produkter er vel noe Funcom bl.a. har gått på trynet med, desverre. Det er vel en av de største tabbene man kan gjøre.

Desverre tror jeg neste del av SC2 kommer etter WOW-ekspansjonen. Men det er greit, jeg kan spille første del en god stund til og med D3 så blir det plenty.

Jeg har ikke kritisert Blizzard for å levere et ferdig produkt, ei heller har jeg kritisert dem for å "hype" produktene sine i videre grad. Det jeg har sagt er at spillet har vært under utvikling i svært lang tid, og at det har blitt utsatt flere ganger. Begge utsagnene mener jeg å ha belegg for, som jeg forklarer ovenfor. Diablo III er ikke alene om å ha gjenomgått radikale forandringer gjennom utviklingen sin, XCOM, Borderlands og Alan Wake er alle eksempler på spill som har tatt bråvendinger i senere tid. Det er likevel de samme spillkonseptene, med de samme budsjettene, som stort sett skal fylle de samme nisjene. Diablo-oppfølgeren har blitt utviklet siden 2000, og det er spillet tilhengerne av serien venter på, de har ikke ventet på den nåværende utgaven (som for øvrig også har vært under utvikling adskillig lengre enn de fleste spill).

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...