Gå til innhold

Diablo III har fått et slags slippvindu (Mac, PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg vil kalle det notorisk utsatt. Duke Nukem var notorisk utsatt. Diablo 3 er bare "fashionably late" :)

Slippvinduet har vel endret seg minst tre ganger de siste tolv månedene alene, og spillet har eksistert i tre distinkt forskjellige versjoner. Jeg synes det må være lov å kalle det notorisk utsatt :)

Lenke til kommentar

Som aktiv spiller av alle 3 seriene er spørsmålet hvilke jeg vil ha først, men må nok si at WoW kan vente litt ekstra bare for å få D3 og HOTS dette året. Selv om jeg har stor tro at det er HOTS som må vente til 2013, uheldigvis.

Lenke til kommentar

Slippvinduet har aldri vært hogd i stein, bunnlinja har hele tiden vært "det kommer når det er ferdig". Det vi har fått er ønsker og estimater om når de håper å være ferdig. Så spørs det om det kvalifiserer til å kalle det utsatt ;)

Men tålmodighets kremen må uansett frem ...

Lenke til kommentar

Duke Nukem Forever - 15 år under utvikling

Diablo III - 12+ år under utvikling

Og altså fire år etter at de viste det frem på WWI i Paris... Spillet ser allerede temmelig eldet ut. Bedre gjøres det ikke av alle begrensningene spillet kommer med.

Blizzard har tapt seg alvorlig de siste årene. Jeg er overbevist om at Activisions oppkjøp kommer til å kjøre selskapet og varemerket i dass.

Hadde piratkopiert det hvis det ikke var for det faktum at kona og felles venner ønsker å spille med oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blizzard har tapt seg alvorlig de siste årene. Jeg er overbevist om at Activisions oppkjøp kommer til å kjøre selskapet og varemerket i dass.

Dette er jeg også veldig redd for. La oss nå håpe når varene vel kommer att de holder mål! Om ikke så ligger de veldig tynt an hos mange.
Lenke til kommentar

Activision betalte jo i dyre dommer for Blizzard, så det er å forvente at Blizzard må levere, one way or another.

Klart at for Blizzard sine aksjonærer dengang så var det en god deal... men for alle som var opptatt av å bygge noe bra, og for Blizzard som selskap, og de ansatte sin del, så tror jeg det var en katastrofe...

Lenke til kommentar

Det bare sprøyt å si at dette spillet har vært under utvikling i 12 år. Det er like tøvete som å si at det er notorisk utsatt.

Det er ikke slik at utviklingen av en etterfølger starter i det øyeblikk forgjengeren ble utgitt og når man aldri har gitt en releasedato så har man heller ikke utsatt noe.

Lenke til kommentar

Det bare sprøyt å si at dette spillet har vært under utvikling i 12 år. Det er like tøvete som å si at det er notorisk utsatt.

Det er ikke slik at utviklingen av en etterfølger starter i det øyeblikk forgjengeren ble utgitt og når man aldri har gitt en releasedato så har man heller ikke utsatt noe.

Diablo III har vært under utvikling i en eller annen form siden Diablo II ble utgitt i 2000, lenge før Blizzard North ble nedlagt i 2005 (noe som for øvrig skyldtes blant annet at de gjorde en slett jobb med oppfølgeren til Diablo II). Nå har Blizzard en helt annen økonomisk frihet og andre prioriteringer enn de fleste utviklere, som gjør at de aldri var avhengige av å slippe et spill innen fornuftig tid fra Diablo II. Det samme har de bevist med StarCraft og andre titler - er de ikke helt fornøyde så sløyfer de konseptet og begynner på nytt. Det har likevel vært mennesker innad i Blizzard som har jobbet på Diablo III i over 12 år, og hadde de nådd et bunnsolid resultat på et tidligere punkt så hadde spillet blitt utgitt.

Utsettelser forutsetter ikke en eksakt slippdato. Det har blitt erklært flere slippvinduer for Diablo III tidligere, Blizzard-sjef Mike Morhaime bedyret blant annet at de kalkulerte med å slippe det i fjerde kvartal i fjor. Når det vinduet ikke opprettholdes så må det kunne kalles en utsettelse. De har hatt spesifikke målsetninger for når spillet skulle utgis, og ikke greid å opprettholde dem. Å kalle spillet notorisk utsatt er ikke kritikk av noe annet enn perfeksjonismen deres, som de fleste later til å synes er helt ålreit.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Duke Nukem Forever - 15 år under utviklingDiablo III - 12+ år under utviklingOg altså fire år etter at de viste det frem på WWI i Paris... Spillet ser allerede temmelig eldet ut. Bedre gjøres det ikke av alle begrensningene spillet kommer med.Blizzard har tapt seg alvorlig de siste årene. Jeg er overbevist om at Activisions oppkjøp kommer til å kjøre selskapet og varemerket i dass.Hadde piratkopiert det hvis det ikke var for det faktum at kona og felles venner ønsker å spille med oss.

Kommer fra fyren som sa at Skyrim var en flopp

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, da blir det som jeg har sagt en stund da, Diablo 3 kommer til sommeren. Nærmere bestemt Juni. :p

Er vel World of Warcraft: Mists of Pandaria som ikke kommer før begynnelsen av 2013 tenker jeg. Er jo pr. idag det spillet som er lengst unna, om du ser bort i fra Titan.

Jeg syns dette viser tydelig at Activision mentaliteten ikke er dominerede. Hadde den vært det, så skal jeg love deg at vi hadde sett Diablo 3, Starcraft 2: Heart of the Swarm og World of Warcraft: Mists of Pandaria i år. :p

Neste år så kommer vel bare Mists of Pandaria, mens 2014 fort vekk kan huse release for både Starcraft 2: Legacy of the Void og Titan. :p

Lenke til kommentar

Diablo III har vært under utvikling i en eller annen form siden Diablo II ble utgitt i 2000, lenge før Blizzard North ble nedlagt i 2005 (noe som for øvrig skyldtes blant annet at de gjorde en slett jobb med oppfølgeren til Diablo II). Nå har Blizzard en helt annen økonomisk frihet og andre prioriteringer enn de fleste utviklere, som gjør at de aldri var avhengige av å slippe et spill innen fornuftig tid fra Diablo II. Det samme har de bevist med StarCraft og andre titler - er de ikke helt fornøyde så sløyfer de konseptet og begynner på nytt. Det har likevel vært mennesker innad i Blizzard som har jobbet på Diablo III i over 12 år, og hadde de nådd et bunnsolid resultat på et tidligere punkt så hadde spillet blitt utgitt.

Utsettelser forutsetter ikke en eksakt slippdato. Det har blitt erklært flere slippvinduer for Diablo III tidligere, Blizzard-sjef Mike Morhaime bedyret blant annet at de kalkulerte med å slippe det i fjerde kvartal i fjor. Når det vinduet ikke opprettholdes så må det kunne kalles en utsettelse. De har hatt spesifikke målsetninger for når spillet skulle utgis, og ikke greid å opprettholde dem. Å kalle spillet notorisk utsatt er ikke kritikk av noe annet enn perfeksjonismen deres, som de fleste later til å synes er helt ålreit.

Under en eller annen utvikling sier du. Samtidig står det i artikkelen du refererer til at det D3 som utvikles nå, er et helt nytt spill.

Og sist i neste artikkel vises det til at spillet kommer ut på pc en eller annen gang.

Jeg synes personlig det blir noe drøyt å kritisere en produsent av hva det måtte være for å levere et ferdig produkt i motsetning hva mange gjør, spesielt innen spillbransjen. Men slik er journalistikken i dag.

Blizzard har generelt pleid å si at det kommer ut når det er ferdig. Det er veldig greit å forholde seg til. Det er også min oppfatning at de ikke hyper opp produktene sine like mye som en del gjør. Uferdige og overhypede produkter er vel noe Funcom bl.a. har gått på trynet med, desverre. Det er vel en av de største tabbene man kan gjøre.

Desverre tror jeg neste del av SC2 kommer etter WOW-ekspansjonen. Men det er greit, jeg kan spille første del en god stund til og med D3 så blir det plenty.

Endret av kafan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...