Gå til innhold

Tips og triks med iPad


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått den ærverdige oppgaven å holde kursing for ansatte i bruk av iPad og jeg trenger da litt hjelp.

 

Først litt bakgrunn:

Jeg har egentlig veldig lite erfaring med iPad eller iOS generelt da jeg alltid har vært mer android-person. Ikke for det, jeg liker faktisk Apple-produkter, men har aldri helt kommet meg inn i det fordi jeg syns det godt kunne vært en tanke billigere.

Ledelsen på arbeidsplassen min, jeg jobber på en videregående skole, har gått til innkjøp av iPads og spurt om jeg ikke kan holde et lite kurs så investeringen ikke blir fullstendig bortkasta.

 

Jeg har hørt hva de skulle trenge opplæring i, og det jeg da fikk til svar var "Dokumentbruk og arkivering, og smarte apps"

 

Noen som har noen gode tips til meg? Jeg er ikke helt blank, men jeg er ikke nok inne i det selv til å kunne ta alt slikt på sparket.

 

Takk for all god hjelp :)

 

- Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare litt småtriks.

 

Når du er langt nede i et dokument eller en nettside og vil opp til toppen uten å måtte bla som et svin, trykk på den svarte linje på toppen av iPad. Da kommer du fort opp til toppen.

Trykk en gang og hold inne, da blir det enklere å finne den plassen du vil skrive midt inni en tekst.

Dobbel trykk, da markerer og så la fingen flyte over teksten som skal bli merket. Da får du opp et velg om å kopiere eller klippe ut.

Rist 1 gang til den ene siden eller på skrå nedover, da får du et valg om å slette hele teksten du har skreve.

Om iPaden har iOS 5, ta to fingre midt på tastaturet og dra fingrene til hver sin side. Da skal tasteturet bli så lite at du kan holde iPaden i hånden og skrive med tomlene.

For raskere multitasking, hold 4 fingre på skjermen og dra de oppover.

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...