Gå til innhold

Struping hos Talkmore?


Anbefalte innlegg

Jeg er kunde hos Talkmore og opplever at jeg ikke får mer enn 0.3Mbps opp/ned når jeg kjører programmet speedtest.net (finnes både til iPhone og Android). Samme hastighet får også de 3 andre familiemedlemmene. Om jeg setter inn et sim-kort fra Telenor så ligger hastigheten på rundt 2.5Mbps ned og 1 Mbps opp.

 

Flere som opplever det samme?

(For ordens skyld, jeg har brukt langt under de tilmålte GB)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har gjordt det, men siden alle abonnement i familien vår virker å være strupet (registrert på flere brukere) har jeg en mistanke om at det gjelder flere kunder. Talkmore på sin side benekter at de strupet nettet på noen måte ( før man passerer 5GB)

 

Jeg har bedriftsabonnement fra Hello, med Telenor dekning, og opplever akkurat det samme. Speedtest på min iPhone 4s gir meg ca 0.3-0.35 mbps opp og like mye ned. Men dersom jeg resetter radiodelen på iPhone-en (holder nede av-på tasten og aktion-knappen samtidig, helt til Apple logo kommer frem, da "rebooter" radiodelen), så fungerer den ok. Dvs den fungerer ok for en stund (får 3-7 mbps med speedtest), men bare for en periode. Virker som den feiler igjen når telefonen bytter base eller noe tilsvarende.

 

Skal ta kontakt med Hello neste uken. Fikk du løst det med Telenor/Talkmore ? Fikk du nytt SIM kort ?

 

Før jeg hadde Hello så hadde jeg Telenor abonnement (i samme telefon) fra forrige jobb. Ingen problemer her.

 

/Øystein

Lenke til kommentar

Har en teori om at det er en "switch" på basestasjonene som regulerer dette. Hvis f.eks basestasjonen når 80% av maksimal belastning, så setter Telenor ned hastigheten til alle virtuelle operatører til 0.3 Mbts. Dette for å sikre at egne kunder får en best mulig tjeneste.

Lenke til kommentar

Har en teori om at det er en "switch" på basestasjonene som regulerer dette. Hvis f.eks basestasjonen når 80% av maksimal belastning, så setter Telenor ned hastigheten til alle virtuelle operatører til 0.3 Mbts. Dette for å sikre at egne kunder får en best mulig tjeneste.

 

 

Har fått løst problemet. Fikk nytt SIM kort fra Hello. Det er åpenbart noen "eldre" SIM kort der ute som ikke helt håndterer den type autentisering som gjøres i HSDPA/HSUPA nettverk. Denne "feilen" er først merkbar i nyere telefoner.

 

I følge Hello skal ikke Telenor gjøre noen form for struping av trafikken. Og med nytt SIM kort ser jeg at det stemmer. Har nå brukt nytt SIM kort i en uke, og feilen er helt borte. Har ikke opplevd noen form for dårlig ytelse i 3G/HSDPA nettet til Telenor.

 

Mitt råd: Har du denne type feil, ta kontakt med din operatør og forlang et helt nytt SIM kort. Beskriv gjerne feilen, men vær tydelig på at feilen ligger i SIM kortet. Jeg tok kontakt med en annen på jobben og han hadde samme feil som meg før. Byttet SIM kort i hans telefon også, og feilen forsvant.

Lenke til kommentar

Nå er mitt simkort rimelig nytt, fikk et nytt når jeg kjøpte iPhone 4S. Også de 3 andre simkortene vi har i familien fra Talkmore er godt under 1 år gamle. Men får ta en henvendelse til dem igjen, og kanskje henvise til denne tråden.

Lenke til kommentar

Nå er mitt simkort rimelig nytt, fikk et nytt når jeg kjøpte iPhone 4S. Også de 3 andre simkortene vi har i familien fra Talkmore er godt under 1 år gamle. Men får ta en henvendelse til dem igjen, og kanskje henvise til denne tråden.

 

Mitt SIM kort var også rimelig nytt. Fikk det første desember i fjor i forbindelse med ny telefon (iPhone 4s). Allikevel så var det altså for gammelt..,, :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...