AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hei Hva er det verste som kan skje dersom vi ikke gidder å betale husleie i oppsigelsestida? (grunnet vi har fått ny, billigere og større leilighet i ny kommune) Postet av anonym: 744611401a21f50781875216ff34b618 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Ett innlegg er slettet pga personangrep. Moderasjon skal ikke diskuteres i tråden. I praksis? Du blir ansvarlig for utleiers kostnader med inndrivning - utenrettslige inkassokostnader, renter, rettsgebyrer, og betalingsanmerkninger. Depositum kan du normalt vinke farvel til. Og hvis en ny utleier skulle finne på å sjekke referansene dine har du et forklaringsproblem. 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Det verste som kan skje er at huseieren er overhodet for den russiske mafiaen, og for hver dag dere ikke betaler sender han en torpedo for å hente en finger...eller kanskje en tå. Når dere begynner å gå tom for fingre og tær så tror jeg dere betaler, gjerne med renter. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hei Hva er det verste som kan skje dersom vi ikke gidder å betale husleie i oppsigelsestida? (grunnet vi har fått ny, billigere og større leilighet i ny kommune) Postet av anonym: 744611401a21f50781875216ff34b618 Det værste som kan skje er at dere får anmerkning og blir nektet kreditt. Dette resulterer i at dere ikke får lån, huslån, billån, abonnementer eller andre ting som krever kredittvurdering. Dette begynner å bli vanlig i jobbsøkingsituasjoner også. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hei Hva er det verste som kan skje dersom vi ikke gidder å betale husleie i oppsigelsestida? (grunnet vi har fått ny, billigere og større leilighet i ny kommune) Postet av anonym: 744611401a21f50781875216ff34b618 Det værste som kan skje er at dere får anmerkning og blir nektet kreditt. Dette resulterer i at dere ikke får lån, huslån, billån, abonnementer eller andre ting som krever kredittvurdering. Dette begynner å bli vanlig i jobbsøkingsituasjoner også. Her er det verdt å huske at betalingsanmerkninger forsvinner når du har betalt etter deg. TS: Som krikkert sier, dersom du ikke betaler nå, må du betale renter og omkostninger når huseier har gått til namsmannen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Hei Hva er det verste som kan skje dersom vi ikke gidder å betale husleie i oppsigelsestida? (grunnet vi har fått ny, billigere og større leilighet i ny kommune) Postet av anonym: 744611401a21f50781875216ff34b618 Det værste som kan skje er at dere får anmerkning og blir nektet kreditt. Dette resulterer i at dere ikke får lån, huslån, billån, abonnementer eller andre ting som krever kredittvurdering. Dette begynner å bli vanlig i jobbsøkingsituasjoner også. Her er det verdt å huske at betalingsanmerkninger forsvinner når du har betalt etter deg. TS: Som krikkert sier, dersom du ikke betaler nå, må du betale renter og omkostninger når huseier har gått til namsmannen. vi er alle godt kjent med betalingsanmerkininger og har hauevis av dem, både meg og kona. jeg tenkte på om kanskje de kunne anmelde det og det gå til dom? grunnen til at jeg spør om det er pga dom og statens innkrevingsentral er de eneste som kan trekke fra konto/lønn, så om det bare er snakk om inkasso dritt som vi har fra før av så er det jo ingen fare. men om det blir dom på det så blir det surere og derfor så spør jeg om hva det verste som kan skje er? Uansett så ser det ut for at vi skal kunne klare å få andre leietakere inn slik at vi slipper unna hele 3mnd oppsigelsestida, PS: Ikke meininga å oppfordre til slikt eller noe men dette var et nysgjerrighetspørsmål slik at jeg vet det Postet av anonym: 744611401a21f50781875216ff34b618 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg vil på det varmeste fraråde å innta en slik holdning til betalingsforpliktelser og -anmerkninger. Det er å gjøre livet sitt unødvendig surt. 1 Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Hei Hva er det verste som kan skje dersom vi ikke gidder å betale husleie i oppsigelsestida vi er alle godt kjent med betalingsanmerkininger og har hauevis av dem, både meg og kona. PS: Ikke meininga å oppfordre til slikt eller noe men dette var et nysgjerrighetspørsmål slik at jeg vet det Postet av anonym: 744611401a21f50781875216ff34b618 Yeah, right... Synes jo egentlig at huseieren bør ha kred for å ha leid ut til dere i utgangspunktet, gitt deres betalingsevne som ser ut til å stå helt i stil med deres betalingsvilje. Men som de andre sier: Har du en tilstrekkelig iherdig kreditor, så slipper du ikke unna verken hovedstol eller renter og omkostninger. De kan forfølge deg til din dødsdag og ta pant i ditt dødsbo for den saks skyld. Underveis kan det jo godt være at det faller inn en arv eller gevinst som kan gi grunnlag for utlegg. Surt ikke sant, når du endelig vinner i lotto eller får en arv fra en rik onkel i Amerika, så går pengene til kreditorer og mesteparten til noe så dumt som morarenter og omkostninger. Mitt råd er å ta tak i gjeldsproblemet nå, før det bygger seg opp til en uhorvelig haug som ikke lar seg overkomme. Meget mulig at problemet allerede er blitt såpass svært, men det forsvinner ikke av seg selv. Du/dere må ta aktivt tak i det og forsøke å finne en løsning. Du/dere vil også oppdage hvilken stor velvilje det vanligvis finnes hos kreditorer til å finne frem til en minnelig ordning. Ingen, verken dere eller kreditorene er tjent med en fastlåst situasjon. G Endret 11. februar 2012 av Gaidaros 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå