znapper Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hei Har hatt en windows2000 server stående å gå med exchange 2000 ganske lenge nå. I går morges begynte den plutselig å reboote seg alt fra etter 5 minutter til 50 minutter. Serveren kunne altså komme helt opp for så å gå ned i reboot etter variabel tid. Jeg har sjekket for både w32.blaster og andre virus (serveren ble forøvrig patchet for det hullet for lenge siden), den er ikke smittet av noe slikt. Jeg har inne servicepack4 for windows2000 og sp3 for exchange 2000. Begge servicepacks har blitt lagt inn på nytt igjen, uten bedring av rebootingen. Det ser ut til at serveren går ned oftere når det er flere brukere inne på mailen sin, serveren bruker dog ikke spesiellt mye minne i forhold til normalt og ei eller noe spesiellt mye CPU kraft før krasj. Eventloggen logger ikke en dritt, det er det som er irriterende, alt er normalt helt frem til krasj, så logger eventlog at "last shutdown was unexpected" når den kommer opp igjen. Det er ingen bluescreen heller, har slått av at maskinen skal reboote ved evt. krasj slik at jeg skal kunne se evt. bluescreens som kom opp. Kjørte også inn system state, registry, samt systemdisken på nytt i fra backuptape fra siste dagen serveren fungerte som normalt, uten resultat. Serveren spontanrebooter seg også i Active Directory restore mode, så det kan tyde på at det ikke er exchange eller active directory som er problemet. Kan det være minnet? - Driver for øyeblikket å napper ut minnebrikker etterhvert som krasj oppstår for å eleminere evt. minnebrikker som har blitt ødelagte (kan de bli ødelagte sånn uten videre?) Finnes det noen andre grunner til at maskiner rebooter seg spontant, uten spor i eventloggen? Trenger hjelp med dette, utbytting av minnebrikkene er mitt siste håp, har sluppet opp for ideer nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå