Gå til innhold

Norge er et land fylt av skurker

Anbefalte innlegg

Det rettferdiggjør det på alle måter. - Jeg betaler skatt, dersom en person bestemmer seg for å begynne å røyke tobakk eller alkohol; og dette får helsemessige følger for dem, så betaler du og jeg for disse menneskene. Dersom en narkoman skulle få samme problemer, burde det være en selvfølge at det går begge veier.

Men nå er samfunnet utviklet til et punkt hvor både alkohol og tobakk har en viss nytteverdi.

Dersom rusmisbrukeres ikke skal få betalt sine helse-relaterte problemer av samfunnet, kan vi heller ikke kreve skatt for dette av dem.

Men de får jo betalt det av samfunnet, og vi krever fortsatt skatt av dem. Vi kan vel alikevel jobbemed å hindre narkotika i å komme inn i landet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det rettferdiggjør det på alle måter. - Jeg betaler skatt, dersom en person bestemmer seg for å begynne å røyke tobakk eller alkohol; og dette får helsemessige følger for dem, så betaler du og jeg for disse menneskene. Dersom en narkoman skulle få samme problemer, burde det være en selvfølge at det går begge veier.

Men nå er samfunnet utviklet til et punkt hvor både alkohol og tobakk har en viss nytteverdi.

Det har narkotika også. Kunstnere, designere og programmerere bruker ofte mild narkotika for å få inspirasjon. - Hardere narkotika brukes faktisk i dag på sykehus (et eksempel er heroin som brukes på sykehus i England, under navnet Diamorfin)

Dersom rusmisbrukeres ikke skal få betalt sine helse-relaterte problemer av samfunnet, kan vi heller ikke kreve skatt for dette av dem.

Men de får jo betalt det av samfunnet, og vi krever fortsatt skatt av dem. Vi kan vel alikevel jobbemed å hindre narkotika i å komme inn i landet?

Ja de får det betalt, jeg nevnte dette siden du argumenterte for at de ikke skulle få det.

Forøvrig, hvorfor skal vi jobbe med å forhindre at narkotika kommer inn i landet? - Samme med alkohol og tobakk, skremmende summer av våre skattepenger går i dag til å forsikre deg om at alkoholen og tobakken vi kjøper skal være kjøpt i Norge, og ikke kjørt over grensen.

Folk smugler fordi samfunnet ønsker produktet, eller kan få det billigere slik. Det er heller et eksempel på at forbudet/avgiftene ikke fungerer, fremfor noe annet.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Narkokurer-hjalp-politiet-Fikk-likevel-ti-ars-fengsel-6759207.html#.TzRpfl5xGFs

En ungarer mister jobben sin. Han har ingen inntektskilde. Han finner ut at; hei, det å frakte dop, det er ikke så dumt. Han serverer folk stoff som gir dem helt nye opplevelser, sykt bra rus, men også sykt sterk avhengighet. Dette syns den Norske stat er teit. Det er ille om det blir mange narkisser rundt omkring. Så da forbyr vi det, og lar alle som frakter narko bli straffet mange ganger så hardt som en festvoldtektsmann.

Jeg forakter mennesker som har lyst til å bli politi og tollere. Fy faen, for noe avskum.

Dette er et eksakt resultat av narkotika politikken Norge fører. Folk bruker dop, ferdig med det. Tiår med lover og straff har feilet helt. De som ænsker å bruke, bruker, de som ikke ønsker å bruke bruker ikke. Det er ikke bare "narkisser" som bruker dop, leger, politikere, lærere, mekanikere, som er i fullt arbeid. Rart at ikke folk ser sammenhengen med dette og hva som skapte Al Capone & co under forbudet i USA.

Samme grunnlaget for å avskaffe alkoholforbudet burde bli brukt mot narkotika politikken.

Tror gjerne at om folk hadde kunne dyrke Hasj planten hjemme, så hadde de aldri handlet fra løpegutter av undergrunnsmiljøet som pusher både det og sterkere stoffer, og jeg tviler sterkt på at om forbudet mot narkotika hadde forsvunnet at folk hadde løpt på dass for å sette ei heroin sprøyte, det er jo bare vrøvel.

Det er faktisk vi som befolkning som ikke skjønner dette, samt mis tillit til oss selv og våre selvstendige valg, som skaper dette. Tenk på det neste gang du vandrer Oslo og alle innvandrerne du ser på gata er ute etter å pushe dop på deg.

Synes det er på tide å våkne opp, jeg.

Endret av olsen_1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...