Gå til innhold

Vurderer kjøp av nytt kabinett - innspill?


Anbefalte innlegg

Vurderer om jeg skal bite i det sure eplet og selge PowerMac-kabinettet mitt. Jeg må ut med mye jobb og penger å få det fint, og jeg må fokusere på studiene fremover.

 

Denne tråden lagde jeg fordi jeg ikke klarer å finne det perfekte kabinett. Skriver "perfekt" uten anførselstegn fordi jeg må ha noe som ser helt strøkent ut, uten en eneste skavank.

 

Kriterier:

- Enten veldig stort eller veldig lite. Ikke cube.

- Stilrent utseende (veldig viktig). Plast i større grad eller designfeil er ikke aktuelt.

- Plass til 240mm radiator og alt annet en trenger for custom loop

- Bra støydemping

- Plass til minst tre harddisker

- Ikke mesh front

 

Har sett på Fractal Design Arc, Core **** eller XL, Corsair Obsidian 550D og Corsair Carbide 400R/500R. Ingen av dem føles riktige. R3 er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir selvsagt subjektivt, men her er mitt innspill.

 

Har lett land og strand (Norden, USA og Asia) de siste 15 årene etter et perfekt kabinett og det finnes rett og slett ikke. Har hatt det meste fra Lian Li til Aopen's HX45 den gang dette av en eller annen grunn var trendy for 13 år siden.

 

z_aopen_hx45.gif:no:

 

Det nermeste jeg er kommet det perfekte kabinett er Silverstone Fortress FT01. Jeg har to slike.

Det som er minus IMO er at det kunne ha vært 10 cm større innvendig rundt hovedkortet i høyden og dybden og at det kunne vært bedre vifter fra fabrikk. Nå er også dette kabinettet designet før det ble standard med brønner for SSD og utvendig diskbay. Det går fint an å montere 5,25" braketter i fronten som hver rommer 4 SSDer for totalt 16 disker. Litt knotete å montere i kabinettet, men når alt er på plass er det nydelig å se til og meget praktisk med hotswap-brønner til HDD. Det er bare den øverste som er hotswap ut av esken, men kan oppgraderes slik at alle 7 "skuffene" får denne funksjonen. Videre er det støydempet og ordentlig pen finish og høy byggekvalitet. Støyfritt er det dog ikke men det går an å bytte vifter eller montere viftestyring. Trenger selvsagt ikke å montere lys i kabinettet dersom man ikke liker det.

 

i4354274_260_280.jpeg

 

FT01_05.jpg

 

http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=200&area=en

 

Silverstone SST-TJ08-E er også ganske brukbart, men dette er et lite kabinett.

 

Kongen på haugen er selvsagt Silverstone Temjin TJ11B-W og er det perfekte kabinett for en entusiast-PC, high end workstation eller hjemmeserver. Ulempen er den enorme størrelsen og det koster mer enn andre kabinetter selv om det er verd prisen.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurderer om jeg skal bite i det sure eplet og selge PowerMac-kabinettet mitt. Jeg må ut med mye jobb og penger å få det fint, og jeg må fokusere på studiene fremover.

 

Denne tråden lagde jeg fordi jeg ikke klarer å finne det perfekte kabinett. Skriver "perfekt" uten anførselstegn fordi jeg må ha noe som ser helt strøkent ut, uten en eneste skavank.

 

Kriterier:

- Enten veldig stort eller veldig lite. Ikke cube.

- Stilrent utseende (veldig viktig). Plast i større grad eller designfeil er ikke aktuelt.

- Plass til 240mm radiator og alt annet en trenger for custom loop

- Bra støydemping

- Plass til minst tre harddisker

- Ikke mesh front

 

Har sett på Fractal Design Arc, Core **** eller XL, Corsair Obsidian 550D og Corsair Carbide 400R/500R. Ingen av dem føles riktige. R3 er uaktuelt.

 

Kan jeg spørre hvorfor R3 er uaktuelt? For meg høres det ut som om den matcher alle dine kriterier.

 

Edit: Er vel hverken stort eller lite når jeg tenker meg om.

Endret av haffa14
Lenke til kommentar

Enig i at det nesten er umulig å finne ett perfekt kabinett.

Brukte ca 2 uker på å kikke imellom alt på markedet, før jeg handlet meg nytt kabinett nå.

 

Etter noen youtube filmer og en god del lesing av tester og forum-tråder rundt omkring, endte valget på Corsair Graphite 600T.

 

En totalt ny verden for min del! Helt nydelig kabinett :new_woot:

 

*Edit*

Sjekk ut denne forum-tråden: (Graphite 600T club)

http://www.overclock.net/t/831636/official-corsair-graphite-club/0_100

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvorfor R3 er uaktuelt? For meg høres det ut som om den matcher alle dine kriterier.

 

Edit: Er vel hverken stort eller lite når jeg tenker meg om.

 

Fordi det er et kjedelig kabinett som "alle" har. Foretrekker noe mer spenstig enn det :-)

 

Det endte forøvrig med at jeg fikset kabinettet jeg allerede har. Finner ikke penere kabinett enn det!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1298700&st=40

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...